Auto

ZF Live. Marius Cae, Diana Ionescu, Uniunea Societăţilor de Expediţii din România (USER). Ne aşteptăm ca activitatea de expediţii să crească cu 6% - 7% în anul 2023. În anii de pandemie am avut o creştere de aproape 21%

Autor: Ramona Cornea

06.03.2023, 16:15 178

„În activitatea de expediţii sunt peste 1.500 de societăţi mari şi foarte mari. Principalii jucători sunt DB Schenker, Grup Feroviar Român, KLG şi alţii de valoarea aceasta, cu cifră de afaceri de sute de milioane. Ca şi-n alte ramuri economice, 10% dintre societăţile care activează în ramura respectivă acoperă peste 50% din volumul cifrelor de afaceri.“

Afacerile companiilor din sectorul de expediţii vor creşte, în medie, cu 6% - 7% în anul 2023, urmând tendinţele din anii prece­denţi, afirmă reprezentanţii Uniunii Societă­ţilor de Expediţii din România (USER).

„În perioada pandemiei, cu excepţia anului 2021 când a fost o cădere, raportând statistica din 2021 la 2019, am avut o creştere de 20,89%, deci o medie anuală de 6% - 7%. Aceeaşi tendinţă se regăseşte şi în anul 2022. Şi cum activitatea de expediţii reprezintă un barometru al creşterii economiei, iar în anul 2023 se prevede o creştere a economiei în jur de 4%, ne aşteptăm ca şi activitatea de expe­diţii să crească cu 6% - 7%, puţin peste creş­terea economiei“, a spus Marius Cae, preşe­dintele Uniunii Societăţilor de Expediţii din România (USER), în cadrul emisiunii de business ZF Live. USER este o organizaţie profesională care reuneşte societăţi cu activităţi ce acoperă toate modurile de transport şi servicii conexe, inclusiv operatori de transport intermodal, operatori de lo­gistică şi comisionari în vamă.

Marius Cae spune că sectorul de expe­diţii este o interfaţă între ramura transpor­turilor şi ramura comerţului, adică face să se mişte măr­furile cu diverse moduri, mijloace de transport ale clientelei din mediu comercial.

„În activitatea de expediţii sunt peste 1.500 de societăţi mari şi foarte mari. Princi­pa­lii jucători sunt DB Schenker, Grup Feroviar Român, KLG şi alţii de valoarea aceasta, cu cifră de afaceri de sute de milioane. Ca şi-n alte ramuri economice, 10% dintre societăţile care activează în ramura respectivă acoperă peste 50% din volumul cifrelor de afaceri. Restul de 90% sunt mulţi, dar cu valori mici, acoperă diferenţa de 50%. În expediţii este acelaşi trend, aceeaşi structură“, a adăugat el.

În ceea ce priveşte preţurile din activitatea de expediţii, ele au ajuns la nivelul de dinainte de pandemie, după ce au variat puternic în aceşti trei ani.

„S-a ajuns aproape de nivelurile din anul 2019 la nivel de preţ, volumele au mai crescut. Lanţul de aprovizionare ştim că este strangulat din motive politice, economice, dar preţul a ajuns acum în jur de 3.000 dolari pentru un container China -  România faţă de 700-800 cât era în 2019 şi faţă de 18.000 cât era anul trecut. Adică este o  diferenţă foarte mare, uriaşă“, a explicat Marius Cae.

În ceea ce priveşte şantierele sau punctele cheie unde România ar trebui noi să lucreze ca să avem o creştere a acestei zone de expediţii, de logistică, centura nouă în regim de autostradă este vitală pentru activitatea de expediţii din toată Capitala, pe toate ieşirile.

„Portul Constanţa rămâne un ideal, un vis, la fel şi calea ferată în terminale, de exemplu. CFR înainte avea peste 30 de terminale în toate principalele oraşe pentru transport combinate, iar acum mai sunt câteva care sunt închiriate. Avem câteva terminale viabile la ora actuală, dezvoltate în regim privat. Avem pentru vest, la Curtici şi la Oradea. Acum se mai construieşte un terminal pe lângă Aiud, în Constanţa, Ploieşti, Bucureşti este o improvizaţie, sunt trei operatori de transport care au închiriat fiecare de la CFR câte un terminal mic în loc să facem unul mare“, a completat preşedintele USER.

În logistică este o activitate foarte intensă, spaţiile de depozitare au ajuns la peste 1 milion de metri pătraţi. Şi tendinţa de creştere se manifestă în continuare pentru că există cerere în piaţă.

„Această tendinţă a activităţilor economice de a mobiliza cât mai puţini bani în mărfurile care consumă timp pe perioada transportului împinge către depozitări pe termen scurt, mediu lung şi la o centralizare a stocurilor de marfă, ca să nu împrăştii multe depozite mici care înseamnă costuri mari, personal mult, ş.a.m.d. Este această tendinţă de concentrare în depozite mari“, afirmă Marius Cae.

Diana Ionescu, marketing manager în cadrul Uniunii Societăţilor de Expediţii din România (USER), a punctat că anul acesta uniunea sărbătoreşte 30 de ani de la înfiinţare.

„30 de ani este un număr important şi vrem să-l marcăm prin printr-o serie de evenimente destul de importante. Cel mai important este cel de la jumătatea lunii mai de la Camera de Comerţ, dar vom avea şi altele precum acesta din terminalul Agigea. Da, ne dorim ca anul acesta prin aceste evenimente să marcăm creşterea rolului societăţilor de expediţii în economie. Activitatea de expediţii nu este suficient de bine înţeleasă de toată lumea şi dorim să să îmbunătăţim percepţia asupra acestui serviciu şi serviciilor conexe“, a subliniat ea.

 
 

Diana Ionescu, marketing manager în cadrul Uniunii Societăţilor de Expediţii din România (USER).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO