Bănci și Asigurări

BNR a solicitat băncilor să evite procesele cu clienţii, dar “acest lucru este imposibil”

BNR a solicitat băncilor să evite procesele cu...

Autor: Raluca Ghinea

19.03.2014, 14:16 288

"În repetate rânduri, reprezentanţi ai Băncii Naţionale au solicitat, au atras atenţia asupra riscurilor de pierdere - efecte pecuniare asupra instituţiei de credit - în contextul existenţei unor litigii şi am solicitat instituţiilor de credit să depună toate eforturile astfel încât să preîntâmpine apariţia unor litigii. Evident, acest lucru este imposibil. (...) Este de ajuns să ne uităm doar în presă cât de mediatizate sunt aceste litigii, cât de afectată este imaginea băncilor şi reputaţia acestora", a afirmat Păunescu la conferinţa "Colocviile juridice ale Băncii Naţionale a României".

El a arătat că momentul apariţiei riscului reputaţional este, din punctul său de vedere, cel în care se declanşează un litigiu, iar finalizarea acestuia în favoarea sau defavoarea băncii presupune creşterea sau scăderea riscului reputaţional.

"În momentul în care s-a declanşat un litigiu în care este implicată o instituţie de credit, acesta devine public, iar media nu face altceva decât să promoveze existenţa unor astfel de litigii", a mai spus Păunescu.

Oficialul BNR opinează că implicarea juriştilor în activităţile curente ale instituţiilor de credit este necesară, riscul juridic fiind semnificativ, întrucât pierderea băncii generată de producerea riscului poate fi nelimitată.

"O instituţie de credit ar trebui să fie extreme de robustă, dar în acelaşi timp de nesăbuită dacă a decis să nu stabilească o recunoaştere independentă a managementului riscului juridic", a punctat oficialul băncii centrale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO