Bănci și Asigurări

Business Magazin. De ce băncile se luptă cu înverşunare pentru achiziţia de clienţi noi persoane fizice. O discuţie cu Traian Negoiţă, director OTP

Traian Negoiţă, Director alternative sales channels, OTP Bank Romania: „Angajatorii au început să îşi asculte angajaţii cu o atenţie mai mare pentru că forţa de muncă specializată este din ce în ce mai greu de identificat, ceea ce îi determină să includă, pe lângă venitul lunar, oferte dedicate de produse bancare.”

Autor: Ioana Mihai-Andrei

22.10.2023, 17:01 4201

Într-o piaţă bancară tot mai digitalizată, apar modificări în ce priveşte pretenţiile şi aşteptările clienţilor, dar şi în felul în care băncile îşi contruiesc ofertele. Pentru plata salariilor, de pildă, clienţii doresc pachete complete, cu costuri reduse sau chiar zero, punctează Traian Negoiţă, Director Alternative Sales Channels, OTP Bank Romania. În ultimii ani, piaţa s-a axat pe o creştere a portofoliilor de clienţi, în special a celor care încasează venituri recurente. Componente importante pentru angajaţi sunt acum platformele digitale, cardurile digitale şi portofelul electronic.

Facil, sigur şi trendy. Cam aşa se pot rezuma pretenţiile clienţilor în ceea ce priveşte utilizarea cardurilor de salarii. „Dar există şi segmente care continuă să prefere informarea prin SMS, pentru că astfel controlează uşor şi instant plăţile realizate prin intermediul cardurilor de salariu”, declară Traian Negoiţă, care s-a alăturat echipei OTP Bank România din 2020, iar din 2022 are rolul de director canale alternative de vânzări. Acum coordonează echipele de vânzări prin intermediul parteneriatelor şi convenţiilor salariale – achiziţie clienţi persoane fizice.

Despre momentul în care s-a alăturat OTP, Traian Negoiţă spune că a fost cel mai dificil din cariera sa. „Am acceptat provocarea OTP Bank România de a dezvolta un nou departament în cadrul băncii, cu rolul de a susţine eforturile programului Apollo de creştere organică, prin achiziţia de clienţi noi persoane fizice”, spune el. Provocarea în acest caz a fost construcţia de la zero a unui întreg departament, exact în perioada de început a pandemiei.

Un obiectiv dificil, pentru că reunea implicaţii interne, având în vedere crearea de la distanţă a noului departament, cu un contact limitat cu colegii din cadrul băncii şi fără nicio interacţiune directă, dar şi implicaţii externe. „Pe plan extern provocarea a fost realizarea interviurilor pentru construcţia echipelor doar prin aplicaţii digitale, discutând cu profesionişti din industrie pe care urmăream să îi recrutăm şi explicând detalii despre un proiect de viitor, într-un context incert la acel moment”, îşi aminteşte Negoiţă. Dar, adaugă tot el, a avut suportul întregii echipe interne, iar provocarea dată de pandemie s-a transformat rapid în oportunitate pentru că potenţialii candidaţi au avut timpul necesar să participe la interviuri calitative.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO