♦ Inflaţia a început să îşi facă simţită prezenţa mai ales în 2022, când fenomenul a afectat nu doar România, ci o lume întreagă ♦ La finalul lui 2022, inflaţia depăşea 16% pe plan local ♦ În decembrie anul trecut, ea coborâse la sub 7%, potrivit INS ♦ Totuşi, în aceşti ultimi doi ani, o serie de produse de larg consum, cele pe care le găsim cel mai des în coşul de cumpărături, şi-au majorat preţul mult mai mult, chiar şi de 2-3 ori.
Preţurile la alimente au început să scadă în acest an, spune Călin Costinaş, deputy CEO la Profi, iar asta după ce în 2022 şi 2023 au avut loc scumpiri pe bandă rulantă, unele produse ajungând să îşi dubleze sau chiar tripleze preţul faţă de anii pandemiei, consideraţi a fi un etalon în această privinţă.
„Am remarcat apariţia deflaţiei încă de la începutul anului. Este un fenomen prezent în special în categoriile fresh şi ultra-fresh“, explică executivul.
Când vine vorba de categoriile de produse din comerţul alimentar, fresh şi ultra-fresh se referă la fructe şi legume, carne şi peşte, mezeluri şi lactate şi produse de panificaţie, conform celor mai recente date ZF.