Bănci și Asigurări

Cardul de credit si co-brandingul sunt viitorul

09.02.2004, 00:00 19

Cardul de credit si cel de tip co-branding sunt tot mai prezente in strategiile bancilor de dezvoltare a platilor electronice, atentia institutiilor de credit indreptandu-se spre tranzactionarea la comercianti, a declarat vicepresedintele VISA CEMEA, Radu Obreja. "Bancile cu un numar mare de carduri emise fac analiza conturilor si cardurilor atasate pentru a vedea care trebuie sa ramana, avand in vedere profitabilitatea. Mai multe banci au inceput sa-si curete portofoliile si sa inchida conturile inactive", a explicat vicepresedintele VISA pentru Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa. El a aratat ca, in prezent, si VISA este interesata in regiune de o mai mare utilizare la comercianti, dupa o perioada in care numarul de carduri a crescut semnificativ. In ceea ce priveste cardurile co-branding, de regula emise de banci in colaborare cu lanturile de magazine, furnizorii de servicii de telefonie, sau cu grupuri profesionale, Obreja afirma ca reprezinta un mijloc de crestere a bancarizarii. VISA poate acorda asistenta tehnica si pregatire profesionala pentru acest tip de instrumente de plata care au o serie de particularitati. Cardul de debit va ramane principalul vector de dezvoltare, insa "maturizarea pietei de plata a salarilor" anticipeaza temperarea frecventei de emitere, a continuat Obreja. "Nu spun ca nu mai este loc pentru cardul de debit, insa de aici in colo cartile de credit vor ocupa un loc din ce in ce mai important", a mai spus oficialul VISA. Potrivit datelor BNR, anul trecut au fost emise 1,3 milioane de carduri noi, numarul cartilor electronice de plata active depasind cu putin cinci milioane. In 2002, bancile au pus in circulatie 1,6 milioane de carduri. Obreja crede ca deschiderea Biroului de credit va ajuta mult la dezvoltarea cardului de credit. In acelasi timp, noile norme de creditare ar putea indrepta clientii spre acest instrument de plata, care presupune mai putine formalitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO