Bănci și Asigurări

Cele cinci evenimente care au marcat săptămâna. ANAF publică listele datornicilor; Cel mai bine păzit secret a fost descoperit: cât costă o Dacia la poarta fabricii; Decizie surpriză la BRD şi BT;

Autor: Ştefan Stan

21.05.2016, 12:05 4574

Ziarul Financiar vă prezintă la fiecare sfârşit de săptămână cele mai importante evenimente, tranzacţiile, mişcările şi deciziile care au avut un impact deosebit asupra economiei din România.

Unul dintre cel mai bine păzite secrete din România: cât costă o Dacia la poarta fabricii?

Preţul de producţie al unui automobil Dacia produs la Mioveni este aproape la jumătate faţă de cel de la dealer, în condiţiile în care acesta nu include costurile legate de transport şi marketing.

Automobile Dacia, compania care controlează uzina grupului Renault de la Mioveni, a înregistrat anul trecut venituri în valoare 10,279 miliarde de lei din vânzarea a 339.233 de autoturisme, potrivit raportului de gestiune al companiei.

Astfel, „la poarta fabricii“ preţul mediu al unui autoturism Dacia, din gama Logan, Logan MCV, Sandero şi Duster este de 30.300 de lei sau 6.800 de euro. 

Spre comparaţie, preţul mediu de piaţă urcă spre 15.000 de euro cu TVA, în condiţia în care jumătate din producţie este reprezentată de Duster, al cărui preţ urcă inclusiv la peste 18.000 de euro, cât costă echiparea de top, pentru care există şi cererea cea mai mare

 
Primii zece datornici la stat persoane fizice au fiecare obligaţii fiscale restante între 12 milioane lei şi 232 de milioane de lei, arată lista debitorilor persoane fizice publicată pentru prima dată de ANAF astăzi.

Pe primul loc este Sorin Robert Negoiţă din sectorul 3 al Capitalei, acum iarăşi candidat, cu obligaţii fiscale necontestate de 232 milioane lei, urmat de Florin Mateiu din oraşul Victoria cu obligaţii fiscale de 94 milioane de lei, însă contestate.

George Becali are datorii la stat de 3,9 milioane de lei pe care le-a contestat, Silviu Prigoana are obligaţii de 3,9 milioane lei.

Omul de afaceri Daniel Guzu figurează cu datorii de 2 milioane lei, contestate integral.

Cristian Ţânţăreanu are şi el 2,7 milioane de lei obligaţii fiscale necontestate.
 
 

Suzuki Motor a recunoscut că a folosit o metodă ”improprie” de a testa consumul pe vehiculele sale, adăugând încă un producător auto major în cadrul scandalului fraudării testelor, scrie Bloomberg.

Preşedintele grupului, Osamu Suzuki, va discuta miercuri problema cu ministrul de transport japonez. Potrivit unui anunţ al companiei, Suzuki nu ar fi găsit vreo problemă în cadrul eficienţei propriu-zise a vehiculelor, însă producătorul nu a oferit încă mai multe detalii.

Acţiunile Suzuki s-au prăbuşit cu 9,4%, cel mai mare declin în mai bine de şapte ani, la închiderea şedinţei de tranzacţionare din Tokyo. Acţiunile scăzuseră în cursul zilei cu până la 15%.

Compania are o valoare de piaţă de 11,7 miliarde de dolari, iar acţiunile au avut o scădere de 29% anul acesta.

”Prima impresie este foarte proastă, mai ales că piaţa a devenit foarte neliniştită după scandalul Mitsubishi”, a spus Koji Endo, un analist din Tokyo. ”Chiar dacă nu au manipulat datele, faptul că au folosit altă metodă de testare tot este rău”, a adăugat el.

Suzuki este primul producător auto care a recunoscut de bună voie că ar fi folosit tehnici neautorizate, după ce ministrul de transport al Japoniei a cerut companiilor să facă anchete interne în urma scandalului Mitsubishi.

BRD-SocGen şi Banca Transilvania, jucători plasaţi pe locurile doi şi trei pe piaţa locală, au decis să iasă din Consiliul Patronatelor Bancare (CPBR).

Cele două bănci nu au comentat această decizie.

„Relaţia dintre Banca Transilvania şi CPBR a provenit din faptul că, achiziţionând anul trecut Volksbank România, BT a preluat în mod automat pentru o perioadă drepturile şi obligaţiile VBRO ca membru al CPBR. Chiar şi după ieşirea din organizaţia patro­nală, BT şi-a exprimat disponi­bi­litatea de a colabora în continuare cu CPBR la nivel instituţional pe proiecte de interes comun, însă fără a mai putea aloca resurse în mod permanent ca mem­bru“, a declarat Bogdan Preda, secretar general, director executiv Relaţii Publice şi Instituţionale la CPBR.

CPBR a fost înfiinţat anul trecut, reprezentanţii patronatului afirmând că scopul a fost de a crea o organizaţie com­plementară Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).

Celelalte cinci bănci membre ale organizaţiei sunt BCR, Raiffeisen, UniCredit, ING şi Bancpost.

Preşedinte al CPBR este Steven van Groningen, CEO al Raiffeisen Bank. ARB este condusă din poziţia de director executiv de Florin Dănescu, fost director general al RIB, iar funcţia de preşedinte este deţinută de Sergiu Oprescu, CEO al Alpha Bank.

Relativ la afirmaţii apărute recent cum că ARB şi CPBR ar trebui să fuzioneze, Preda susţine că CPBR e o organizaţie patronală, înfiinţată potrivit Legii Dialogului Social, afiliată la Confederaţia Concor­dia, pe când ARB este o asociaţie profesională cu vechime în domeniu, deci „o fuziune este puţin probabilă din punct de vedere tehnic şi al specificului“. „Îndatoririle şi activi­tă­ţile membrilor unei organizaţii pa­tronale presupun implicare şi alocare de resurse umane şi băneşti mai mari, dat fiind faptul că pe lângă multiplele provocări ale perioadei recente din sectorul bancar, băncile membre ale pa­tronatului susţin şi alte activităţi specifice dialogului tripartit «Guvern-Patronat-Sindicate».“

Preda a reamintit că toate băncile membre ale CPBR sunt şi membre ale ARB, nedesprinzându-se din ARB, ci „încercând să desfăşoare activităţi de cele mai multe ori complementare“.

 
Orange şi Telekom, cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, au anunţat astăzi lansarea primelor oferte comerciale bazate pe acordurile semnate la finele anului trecut prin care cei doi operatori îşi oferă acces reciproc la reţele pentru a-şi reduce costurile şi a concura mai bine in principal cu rivalii de la RCS&RDS.

“Orange lansează serviciile de internet prin fibră optică, voce fixă şi televiziune prin cablu digital şi devine astfel operator convergent fix-mobil. Începând de astăzi, clienţii pot opta pentru toate serviciile de telecomunicaţii de la Orange în oraşele Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, urmând ca acoperirea să fie extinsă în zonele urbane din restul ţării, până la finalul anului. Astfel, utilizatorii se vor bucura de calitatea Orange şi pentru soluţiile pentru acasă, de o ofertă avantajoasă şi de mai mult confort şi timp liber câştigat, având un singur furnizor pentru toate serviciile de telecom”, a anunţat Orange.

“Telekom Romania anunţă acoperire extinsă pentru serviciile 4G, de 96% din populaţia urbană a României, oferind clienţilor o experienţă superioară în utilizarea serviciilor de date mobile”, au anunţat şi reprezentanţii Telekom.

Ce a anunţat Orange

„De 12 ani, Orange România este prima alegere a clienţilor pentru serviciile de telefonie mobilă, ceea ce se datorează, înainte de toate, calităţii pe care le-o oferim. Ambiţia noastră este să aducem aceeaşi experienţă şi în utilizarea serviciilor convergente - calitate, simplitate, oferte avantajoase şi relevante -  astfel încât Orange să devină prima lor alegere pentru întreaga gamă de servicii telecom.” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

“Clienţii care aleg serviciile fixe şi mobile de la Orange au beneficii pentru toată familia şi sunt răsplătiţi pentru fiecare an petrecut alături de companie: au 20% reducere pentru abonamentele de internet fix şi televiziune prin cablu, nelimitat minute naţionale şi mai mult internet pe mobil în pachetele de servicii mobile din ofertele Orange Family şi Orange Share şi, suplimentar, bonus 5 euro pentru fiecare an în reţea, pentru a cumpăra tablete, smartphone-uri sau accesorii. În plus, clienţii vor avea o singură factură pentru toate serviciile şi un singur număr de contact pentru Serviciul Clienţi, 499.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO