Bănci și Asigurări

Cetelem tinteste un portofoliu de credite de consum de 242 mil. euro

Cetelem tinteste un portofoliu de credite de consum de 242 mil. euro

Phillippe Foursy, director general Cetelem: Am inregistrat o crestere de aproape 300% fata de 2005 si aceasta se datoreaza evolutiei creditelor prin magazine si cardurilor de credit.

30.05.2007, 18:33 64

Cetelem Romania, filiala locala a diviziei de credite de consum a grupului francez BNP Paribas, estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an va ajunge la un sold al imprumuturilor acordate de 800 milioane de lei (242 mil. euro), in crestere cu 74% fata de nivelul inregistrat in 2006.
"Soldul creditelor a urcat de la 190 milioane de lei in decembrie 2005 la 460 milioane de lei in decembrie 2006 si la 564 milioane de lei in aprilie 2007. Am inregistrat o crestere de aproape 300% fata de 2005 si aceasta se datoreaza evolutiei creditelor prin magazine si cardurilor de credit", a declarat ieri Phillippe Foursy, director general al Cetelem. Compania a finalizat in prima parte a acestui an implementarea celor patru directii de business traditionale Cetelem la nivel international: credite de consum in magazine, credite de nevoi personale, carduri de credit, iar de la inceputul lunii iunie incepe sa acorde clientilor si credite auto, la locul achizitiei autoturismului.
Cetelem se afla in faza de finalizare a parteneriatelor cu mai multe retele de dealeri auto, pentru a putea furniza acest produs financiar.
"Dobanda va varia intre 7 si 13%, este un credit flexibil care va fi accesibil atat cu avans, cat si fara, pentru masini noi sau second-hand. DAE va incepe de la 12% si poate ajunge pana la maxim 18-19%", spune Daniel Boaje, directorul general adjunct al Cetelem. Targetul companiei pentru acest an este sa acorde finantari pentru achizitia a circa 1.000 de masini.
"Strategia noastra vizeaza sa acoperim la nivel national nevoia de credite auto si incercam sa penetram cu acest produs in fiecare localitate in care suntem prezenti", a adaugat Boaje.
Numarul cardurilor emise de Cetelem la sfarsitul lunii aprilie 2007 era de circa 148.000 de unitati, cu 38.000 mai multe decat la sfarsitul anului trecut. Numarul tranzactiilor efectuate a crescut de la aproape 148.000 in decembrie 2006 la circa 440.000 in luna aprilie a acestui an.
"Vrem sa ajungem la 200.000 de carduri lansate pana la sfarsitul anului si sa ajungem la o cota de piata de 15-20% pe segmentul cardurilor de credit in urmatorii trei ani", a spus Boaje.
In acelasi timp, volumul creditelor de nevoi personale a ajuns la 18 milioane lei in cele cinci luni de la lansarea produsului, valoarea medie a unui contract fiind de circa 7.300 lei. La nivel national Cetelem are 800 de angajati, 1.810 unitati si 593 de parteneri comerciali in 193 de localitati.
Cetelem este lider pe piata creditelor de consum, principalul sau concurent fiind BRD Finance. Societatea a fost infiintata in mai 2005 prin preluarea Credisson International de catre grupul Cetelem. In patru ani de operatiuni, firma a incheiat contracte de 484 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO