Bănci și Asigurări

Interamerican Pensii: Un participant costa intre 80 si 220 euro

16.12.2008, 17:39 22

Tranzactile din piata pensiilor private obligatorii (pilonul II) se fac la preturi cuprinse intre 80 si 220 de euro pe participant, afirma Besim Jawad, directorul general al Interamerican Pensii, companie care a anuntat ieri oficial ca va prelua fondul de pensii al Bancpost, confirmand astfel stirea publicata marti de ZF.

Fondul administrat de Bancpost are 22.810 participanti pentru care se vireaza contributii, ceea ce inseamna ca valoarea acestei tranzactii este situata intre 1,8 mil. euro si circa 5 mil. euro. "Daca vor fi conditii bune, exista posibilitatea sa mai facem achizitii. Ma astept ca fondurile mici sa plece din piata anul viitor, pentru ca aceia care au mai putin de 100.000 de clienti trebuie sa se intrebe serios daca pot ramane in acest business", sustine seful Interamerican Pensii.
Interamerican a investit peste 30 mil. euro in compania de pensii private, suma pe care estimeaza ca o va recupera in opt ani. Recent, compania a intrat si pe piata pensiilor facultative, investitia fiind de circa 3,2 mil. euro.
"Vom obtine in scurt timp toate autorizatiile necesare pentru primul nostru fond, Eureko Confort, iar pana in februarie vom lansa cel de-al doilea fond, Eureko Activ. In pensii facultative vrem sa avem o pozitie similara celei din piata pensiilor obligatorii peste trei ani, adica o cota de piata de peste 6% si sa fim in top cinci", spune Jawad.
El considera ca anul viitor piata pensiilor facultative ar putea ajunge la 500.000 de clienti, cresterea fiind stimulata de majorarea deductibilitatii fiscale. La sfarsitul lunii noiembrie fondurile de pensii facultative aveau 145.000 de clienti.
"Ne vom concentra pe vanzarile corporate, dar nu trebuie sa neglijam nici retailul. Chiar daca mergi pe vanzarile catre companii, pana la urma trebuie sa convingi individul, pentru ca el decide la ce fond sa adere", afirma directorul general al Interamerican Pensii. Compania isi va schimba anul viitor numele in Eureko (actionarul majoritar, Olanda).
"Motivul principal al rebrandingului este de a arata ca Eureko, un grup financiar puternic, este in spatele companiei. Un alt motiv este prezenta 'american' in denumire, pentru ca au fost un client sau doi care au vrut sa se transfere de la fond deoarece credeau ca suntem o companie americana."
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO