Bănci și Asigurări

Intesa Sanpaolo: Crestem organic si punem accentul pe retail

Intesa Sanpaolo: Crestem organic si punem accentul pe retail

Italienii vor aduce pe piata locala un nou model de sucursala, in cadrul procesului global de rebranding

22.05.2008, 19:29 29

"Intesa Sanpaolo Bank va urma o stategie de crestere graduala pe toate segmentele finantarii persoanelor fizice cu accent pe creditele ipotecare si imobiliare. Creditele ipotecare si imobiliare vor ramane motoarele de crestere pe partea de retail si pentru banking in general pentru intreaga piata si implicit si pentru banca noastra", a declarat pentru ZF Nicola Calabro, directorul general al Intesa Sanpaolo Bank.
"Am analizat doua scenarii pentru dezvoltarea pe piata locala. Unul se referea la o eventuala achizitie a unei alte banci, insa nu a fost identificata nicio oportunitate care sa corespunda cu viziunea si asteptarile grupului. Iar celalalt se axa pe o strategie de crestere organica", explica Nicola Calabro. El a aratat ca prin dezvoltarea organica este asigurata o crestere controlata si posibilitatea adaptarii la cerintele si reactiile pietei locale.
Grupul italian a ales Romania ca tara pilot pentru implementarea noului design de sucursala, ulterior acesta urmand a fi adoptat la nivel global.
"Noul layout de sucursala al Intesa Sanpaolo va fi unul foarte deschis, fara geamuri si alte bariere intre client si operatorii bancari. Strategia noastra este sa avem sucursale universale care sa acopere necesitatile bancare ale mai multor categorii de clienti", a explicat directorul general al Intesa Sanpaolo. Alaturi de diversificarea gamei de produse, grupul italian are in plan extinderea pe pietele de leasing si de asset management.
"Activitatile de leasing vor fi demarate pana la finalul acestui an, iar cele de asset management vor fi lansate cel mai probabil in cursul anului viitor. In functie de evolutiile si reactiile pietei vom incerca sa anticipam nevoia pentru anumite servicii bancare noi pe care sa le lansam si in Romania", a conchis directorul general al bancii.
Piata locala reprezinta o prioritate pentru dezvoltarea rapida a grupului italian Intesa Sanpaolo. De altfel, filiala locala a primit recent o infuzie masiva de capital din partea grupului, de 100 de milioane de euro.
"Este vorba despre o majorare prin aport in numerar a echivalentului in lei a 100 de milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de peste trei ori a capitalului social al bancii, pana la peste de 500 milioane de lei", a continuat Calabro.
Majorarea de capital, din care o parte va fi alocata dezvoltarii retelei nationale de sucursale si agentii, va sustine strategia de dezvoltare a bancii pe piata locala pana in 2010.
Institutia de creditare a incheiat primul trimestru cu un profit net de aproape 905.000 de euro, cresterea calculata in lei fiind de 175% fata de acelasi interval al anului trecut. Activele bancii au avansat pana la 563 de milioane de euro, respectiv cu 90% mai mult decat in martie anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO