Bănci și Asigurări

Karklins-Marchay, Ernst & Young: România trebuie să se ajute singură sprijinind antreprenorii. Branding-ul de ţară e prea important pentru a fi lăsat doar în sarcina Guvernului

Autor: Claudia Medrega

29.11.2011, 15:01 163

Oamenii de afaceri locali trebuie să vorbească despre avantajele competitive ale României, în condiţiile în care există o competiţie acerbă între ţări pentru investitori şi pentru capital, branding-ul de ţară fiind prea important pentru a fi lăsat doar în sarcina Guvernului, consideră Alexis Karklins-Marchay, lider al Centrului Ernst & Young pentru pieţe emergente din Londra.

Când vorbeşte despre branding-ul de ţară, Karklins-Marchay nu se referă la publicitate sau marketing, ci la diferenţierea României în ochii investitorilor, vorbind în mod constant şi consecvent despre avantajele ei competitive.

"În acest moment există o competiţie acerbă între ţări pentru investitori şi pentru capital. Este rolul comunităţii de afaceri locale să vorbească despre România pentru a face cunoscute avantajele sale, cu fiecare ocazie care se iveşte. Branding-ul de ţară este prea important pentru a fi lăsat doar în sarcina Guvernului - fiecare român trebuie să fie un ambasador - fie atunci când vorbeşte cu străinii care vin în România, sau când călătoreşte şi munceşte în afara ţării".

Karklins-Marchay crede că România trebuie să se ajute singură, încurajând mentalitatea antreprenorială şi sprijinind oamenii de afaceri pentru a porni şi a creşte noi afaceri.

Dar, România are nevoie şi de creşterea încrederii indivizilor, care să poată stimula gândirea antreprenorială. El recomandă acţiuni specifice pe care Guvernul le poate întreprinde pentru a încuraja acest fenomen şi a amintit de infrastructura insuficientă sau nivelul ridicat al birocraţiei care frânează activităţile economice şi pot limita noile iniţiative.
Capacitatea reală de a atrage investitori înseamnă o economie diversificată, cu oportunităţi competitive în tehnologie, energie regenerabilă şi producţie, pentru că aici sunt direcţionate cu prioritate fluxurile de capital, susţine Karklins-Marchay.

Reprezentantul Ernst&Young crede că Romania rămâne o piaţă foarte interesantă pentru investitorii din întreaga lume datorită dimensiunii populaţiei sale, a forţei de muncă ieftine, dar calificate, precum şi datorită resurselor sale. În plus, este foarte bine poziţionată, la intersecţia rutelor de comerţ între Asia şi Europa şi ocupă o poziţie-cheie la Marea Neagră.

Cu toate acestea, România nu este prima alegere atunci când investitorii plănuiesc să se extindă în regiune şi rămâne de cele mai multe ori în urma altor ţări, precum Polonia sau Turcia.

Cu unLIKEla pagina de Facebook a Ziarului Financiar (www.facebook.com/ZiarulFinanciar) veţi fi conectaţi în timp real la cele mai importante ştiri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO