Bănci și Asigurări

Metropolitan Life: Piaţa asigurărilor de viaţă creşte datorită reluării creditării

Emilia Bunea, CEO al Metropolitan Life

La dezvoltarea pieţei va contribui semnificativ formarea unei culturi şi educaţii a asigurărilor de viaţă, astfel încât acestea să devină un gest firesc în viaţa fiecăruia.

Emilia Bunea, CEO al Metropolitan Life La dezvoltarea pieţei va contribui semnificativ formarea unei culturi şi educaţii a asigurărilor de viaţă, astfel încât acestea să devină un gest firesc în viaţa fiecăruia.

Autor: Anelis Baciu

14.07.2015, 00:08 1020

Vânzările mai mari de credite vor impulsiona piaţa de asigurări de viaţă în acest an, aceasta fiind principala sursă de creştere a subscrierilor pe acest segment, consideră Emilia Bunea, CEO al Metropolitan Life, al doilea jucător din piaţa asigurărilor de viaţă, cu afaceri de 262 mil. de lei (59 mil. euro) anul trecut.

„Mă aştept la o creştere a pieţei în 2015, susţinută în special de segmentul asigurărilor de credite, corelată cu creşterea volumului creditării pe fondul revenirii economice. De asemenea, continuăm să vedem creşterea lentă a conştientizării nevoii de asigurare în familiile din România“, a afirmat pentru ZF Emilia Bunea. Şefa Metropolitan Life spune totuşi că nu se aşteaptă la creşteri spectaculoase ale pieţei în acest an, deoarece revenirea vânzărilor este încă fragilă.

Asigurările de viaţă sunt vândute de bănci la pachet cu creditele imobiliare, achiziţionarea unei poliţe de viaţă fiind obligatorie în acest caz. Piaţa creditelor s-a dezmorţit în acest an, odată cu revenirea încrederii populaţiei în economie. Bancherii şi-au îngroşat constant portofoliile de ipotecare, iar numai într-un an stocul s-a dublat ajungând la peste 12 mld. de lei, potrivit datelor BNR. Avansul finanţărilor acordate de bănci reprezintă astfel şi un impuls pentru businessul asigurătorilor de viaţă. Vânzarea prin bănci este cel mai important canal de distribuţie a asigurărilor de viaţă la nivel european, însă în România ponderea vânzărilor prin bănci este de redusă, de circa 13%, potrivit datelor Insurance Europe. Spre comparaţie, bancassurance-ul (n.red. - vânzarea de asigurări prin bănci) aduce peste 70% din subscrieri în Turcia, Portugalia sau Spania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO