Bănci și Asigurări
OTP Bank raportează un profit net de 22 milioane lei în 2020, după ce provizioanele aferente riscului de creditare au crescut cu 80% pe fondul incertitudinilor determinate de pandemie
OTP Bank România a înregistrat un profit consolidat după impozitare de 22 milioane lei în 2020, mai mic decât rezultatul anului precedent, ca urmare a creşterii costurilor de risc generate de pandemia Covid-19.
În 2019, banca a raportat un profit ajustat după impozitare de 92 mil. lei, în creştere cu 65% faţă de 2018.
În cursul anului trecut, provizioanele aferente riscului de creditare au crescut cu 80% pe fondul incertitudinilor determinate de pandemie. Majoritatea provizioanelor pentru acoperirea acestor riscuri au fost constituite încă din prima jumătate a anului trecut.
"Pandemia a lovit anul 2020 precum o furtună şi a afectat planurile tuturor. Am evaluat riscurile şi am făcut pregătirile pentru ca OTP Bank să funcţioneze corespunzător şi să performeze constituind provizioane suplimentare în suma de 70 de milioane de lei pentru acoperirea riscurilor potenţiale cauzate de pandemie. Am urmărit cu fidelitate strategia noastră de creştere organică, Apollo, al cărei obiectiv este creşterea cotei de piaţă la 5% până în 2024. Acest lucru a adus o creştere semnificativă a operaţiunilor locale şi o creştere de 13% a portofoliului de credite, în timp ce cota noastră de piaţă în segmentul creditelor a urcat la 3,74%. Astfel, am reuşit să finanţăm economia locală, să amânăm plata ratelor la timp, să oferim finanţare pentru companiile mici şi mari, toate acestea în timp ce am continuat să deschidem noi sucursale, am digitalizat serviciile bancare şi am mărit echipa cu 200 noi colegi", a declarat Gyula Fatér, Director General OTP Bank România.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
ZF Retail Summit 2024: România are toate atuurile pentru a deveni un exportator de produse agroalimentare, pe modelul Poloniei, dar trebuie să accelereze investiţiile în procesare
-
Semnal dur de la Transelectrica: Să nu trecem de la protejarea consumatorilor la salvarea producătorilor de energie
-
Bursă. Alexandru Ilisie, OTP AM: BVB pare să se tranzacţioneze la un multiplu mai ridicat de evaluare decât bursele din regiune
-
ANA Hotels investeşte 11 mil. euro în redeschiderea restaurantului Panoramic din Braşov şi în înlocuirea telecabinei din oraş
-
Ambasadoarea SUA la Bucureşti: România devine mai stabilă, mai transparentă şi mai predictibilă pentru investitori. Aderarea la OECD va fi un mare salt înainte. Cine are viză de America să vină să şi-o reînnoiască chiar dacă este luată anul trecut.
-
Inflaţia dă înapoi datorită preţurilor alimentelor. Preţurile la servicii şi bunuri nealimentare cresc. Inflaţia anuală a fost de 5,9% în aprilie 2024 (6,6% în martie, 7,2% în februarie), dar preţurile la servicii au crescut cu 10%, iar la bunuri nealimentare cu 7%. Preţurile alimentelor au crescut cu numai 2%.
-
Bursă. Robert Bohynik, Goldman Sachs Polonia: Inteligenţa artificială este o parte potenţială, reală, viitoare a procesului de investiţii
-
Michael Tsamaz, la ultima discuţie cu analiştii înainte de a părăsi grupul OTE: Am fost foarte ataşat de piaţa din România, din păcate piaţa a devenit foarte dificilă, aşa am ajuns la exit. Grupul elen „nu are nimic nou de anunţat” în legătură cu vânzarea companiei de telefonie mobilă din România
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Bogdan Doroftei, Origyn Fertility Center din Iaşi: Am fost educaţi că trebuie să avem casă, job bun şi apoi să facem copii. Dar uităm că după 35 de ani scad dramatic şansele
-
ZF Investiţi în România! Grupul antreprenorial EMI International, cu Morphosis Capital şi Innova Capital în acţionariat, ţinteşte noi tranzacţii în Belgia şi analizează următoarea ţară pentru extindere
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Mit sau realitate: Este plasticul colorat mai greu de reciclat decât cel transparent?
-
Pagina verde. Tot mai multe presiuni pe umerii IMM-urilor: din 2026, cele listate la Bursă trebuie să realizeze rapoarte ESG
-
ZF Retail Summit 2024. Avem în continuare un apetit pentru consum, deşi consumatorii sunt mai chibzuiţi. Este important să investim acum ca să putem să creştem sectorul de retail în viitor
-
Afaceri de la Zero. Tania Puşcărău produce genţi şi rucsacuri din piele într-un atelier din Reghin sub brandul Tanna. „Pentru mai mult de 50% dintre clientele noastre contează că sunt produse în România“
-
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“