Bănci și Asigurări

Ce planuri are Raiffeisen Bank pentru 2024? Raiffeisen urmăreşte o creştere organică şi echilibrată pe produse, o profitabilitate solidă, creştere moderată a venitului şi plănuieşte investiţii de circa 282 mil. lei în 2024. Banca vrea să dea dividende de 860,4 mil. lei, reprezentând 50% din profitul din 2023

Ce planuri are Raiffeisen Bank pentru 2024? Raiffeisen...

Autor: Claudia Medrega

29.03.2024, 08:30 247

Bugetul băncii pe 2024 a fost construit având în vedere o creştere economică de 2,8% şi o inflaţie de 5,3% la final de an  Bugetul de investiţii al Raiffeisen pentru 2024 este de 282 mil. lei, cu 16% peste investiţiile realizate în 2023  O poziţie solidă de capital şi o rentabilitate a capitalurilor proprii peste media pieţei, alături de creşterea uşoară a ratei credite/depozite şi eficienţa operaţională se regăsesc, de asemenea, printre obiectivele Raiffeisen pentru 2024 care urmează să fie discutate de acţionarii băncii în cadrul AGA Raiffeisen susţine că vrea să menţină cota de piaţă aferentă creditelor de nevoi personale şi să crească cota aferentă finanţărilor cu garanţii imobiliare pentru persoanele fizice.

Raiffeisen Bank, subsidiara de pe piaţa locală a grupului austriac cu acelaşi nume,  îşi propune ca în 2024 să men­ţină cota de piaţă în ceea ce priveşte evoluţia creditării, cu o creştere organică şi echilibrată pe produse şi seg­mente de clienţi, şi urmăreşte o profita­bili­tate solidă şi creşterea moderată a venitului operaţional, potrivit unui document al băncii care ar urma să fie discutat de acţio­nari spre finalul lunii aprilie.

„Perspectivele băncii cu privire la ac­ti­vi­tatea de business şi performanţa finan­ciară reflectă în mare măsură bugetul băncii pentru 2024. Anticipăm că în perioada următoare contextul macroeconomic va susţine creşterea intermedierii financiare din România şi va facilita creşterea eco­nomiei reale prin creditarea sustenabilă a sectorului privat. Ne propunem să menţi­nem cota de piaţă în ceea ce priveşte evoluţia creditării, cu o creştere organică şi echilibrată pe produse şi segmente de clienţi. Obiectivele strategice sunt orientate spre investiţii şi iniţiative de business care să asigure creşterea activităţii de creditare, creşterea numărului de clienţi digitali, exce­lenţa în consilierea financiară a clien­ţilor cu privire la obiectivele personale legate de planificarea financiară“, se menţionează în documentul citat.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO