Bănci și Asigurări

RBS ţinteşte companiile mari pentru a contracara scăderea bilanţului

RBS ţinteşte companiile mari pentru a contracara scăderea bilanţului

Autor: Ciprian Botea

21.11.2010, 23:30 43

RBS România, un jucător de talie medie controlat de grupulbritanic controlat de stat Royal Bank of Scotland, vrea să-şimajoreze expunerea pe segmentul corporate şi a creat o echipăspecializată care să aducă clienţi noi din rândul celor mai mari omie de companii în funcţie de cifra de afaceri.

Strategia ar veni să contracareze tendinţa de scăderesubstanţială a bilanţului băncii înregistrată în ultimii doiani.

"Am vrut întotdeauna o expunere mai mare pe companiile de top şiîncercăm să ranforsăm această strategie. Pe anumite produse avem openetrare de 30% în rândul celor mai mari o mie de companii înfuncţie de cifra de afaceri şi încercăm să ne îndreptăm spre ungrad de penetrare de 50% în următorii doi ani", a declarat RaduRopota, directorul pentru clienţi corporate al RBS.

El spune că banca a reuşit să echilibreze pe segmentul corporatepartea de credite cu depozitele atrase, finanţările acordatecompaniilor situându-se la circa 500 de mil. euro. Potrivit datelorpublicate de grup, bilanţul băncii a scăzut în primele nouă luniale acestui an cu o jumătate de miliard de euro, la 1,58 demiliarde de euro.

Preşedintele RBS Johan Gabriels anunţase în această toamnă căbanca se va concentra preponderent pe segmentul companiilor,concomitent cu reducerea ponderii operaţiunilor de retail. Pepartea de retail, banca încearcă să atragă clienţi din rândulexecutivilor companiilor pe care le ţinteşte.

Oficialii băncii spun că în ultimii doi ani firmele mari aucerut mai puţine credite în condiţiile în care poziţia pe care odeţin le-a permis să negocieze mai uşor cu furnizorii, de obiceiîntreprinderi mici şi mijlocii.

"Companiile mari au pus o presiune fantastică pe furnizori.Termenele de plată s-au extins şi astfel companiile mari au avutnevoie de mai puţine credite. În prezent, companiile exportatoareau nevoie în special de capital de lucru", a mai spus Ropota.

RBS are 2.000 de clienţi persoane juridice, concentraţi însectoare precum industria energetică, automotive, telecom, mediasau servicii medicale.

În ceea ce priveşte retailul, banca şi-a redus substanţialtargetul de clienţi la două milioane de indivizi cu venituriridicate, faţă de patru-cinci milioane de clienţi în urmă cu doiani. Printre produsele pe care banca mizează în perioada următoaresunt creditele de refinanţare şi cardurile de credit, dar şiconturile de salarii pentru angajaţii companiilor care fac partedin clientela băncii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO