Bănci și Asigurări

tbi bank: 7 din 10 români vor să contracteze un credit de nevoi personale fără să justifice modul în care vor folosi banii. Suma maximă variază între 10.000 şi 30.000 de lei

Gergana Staykova, Market Leader, tbi bank

Gergana Staykova, Market Leader, tbi bank

Autor: Cristina Bellu

21.11.2023, 11:23 177

Creditele de nevoi personale rămân în continuare printre cele mai căutate servicii bancare, aproape 70% dintre români spun că şi-ar dori acest tip de împrumut, iar peste 60% afirmă că vor un proces de aplicare mai simplu şi mai rapid la accesarea finanţării, arată un sondaj tbi bank realizat cu 1.057 de respondenţi din ţară.

În plus, peste 44% dintre respondenţi ar prefera mai puţine documente solicitate de bancă la accesarea finanţării, un timp mai scurt de la depunerea cererii până la plata banilor - 30,5% şi acces la bani fără a fi nevoie să justifice cheltuielile - 22,8%. 

Întrebaţi despre suma maximă pe care şi-ar dori să o acceseze cu un credit pentru cumpărături, aproape 63% afirmă că au nevoie de mai puţin de 10.000 de lei, iar peste 23% spun că ar accesa   o sumă cuprinsă între 10.000 şi 30.000 de lei. 

În privinţa ratelor fără dobândă, aproape 42% dintre respondenţi consideră că acest lucru ar atenua foarte mult efectul costului unui împrumut, peste 29% spun că le-ar permite să aibă mai mulţi bani pentru alte achiziţii, iar 16,3% declară că i-ar ajuta să menţină acelaşi nivel de trai. 

În privinţa tipului creditului preferat, peste 52% aleg un împrumut mai mic, care poate fi rambursat în 4 rate cu zero dobândă, iar aproape 33% vor un împrumut mai mare, rambursat pe o perioadă mai lungă, cu zero dobândă în primele patru luni. 

„Profilul consumatorului s-a schimbat radical în ultimii ani, iar românii îşi doresc din ce în ce mai mult să acceseze rapid finanţarea de care au nevoie, fără a se confrunta   cu o birocraţie excesivă”, spune Gergana Staykova, market leader la tbi bank. 

Sondajul tbi bank privind percepţia românilor asupra finanţării a fost realizat la nivel naţional în perioada august-septembrie 2023 prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.057 de utilizatori de internet din România. Puţin peste 50% dintre participanţi sunt femei, ceva mai puţin de 75% au cel mult 45 de ani şi peste 87% locuiesc în mediul urban. Cristina Bellu

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO