Creditarea a fost solidă până acum câteva luni pe partea de retail, apoi a înregistrat un declin, în condiţiile în care consumatorii se aşteaptă la creşterea dobânzilor în continuare, a declarat François Bloch, CEO al BRD Groupe Société Générale, a treia cea mai mare bancă de pe piaţa locală după active.
„IRCC are un delay de 6 luni şi ştim că efectul creşterilor se va vedea în acest interval. E clar că românii se aşteaptă la această creştere a dobânzilor şi de aceea volumul de credite scade. Nu vrem să dăm credite pentru a creşte apoi rata NPL-urilor“, a spus el în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 2022, care s-a desfăşurat între 11 şi 13 iulie.
BRD are o rată de credite neperformante de 3,5%.
În primul trimestru, grupul BRD a înregistrat un avans de 9,2% al creditelor nete, la un sold total de 34,8 mld. lei. Pe segmentul de retail, soldul a crescut cu 5,1%, susţinut atât de segmentul persoanelor fizice, cât şi de cel al întreprinderilor mici. Producţia de credite pentru persoane fizice a înregistrat o creştere consistentă de 27%, marcând cea mai bună producţie din istoria T1, determinată de dinamica puternică a creditelor noi pentru locuinţe (+139%). În paralel, creditarea companiilor a urcat cu 18%, pe fondul activităţii dinamice pe segmentul IMM-urilor (Ă30% an/an), cât şi al creşterii solide a creditelor acordate companiilor mari (+13% an/an).