Bănci și Asigurări

ZF Live. Marinel, BRD: Vedem creşterea creditării noi pe toate segmentele

Autor: Roxana Rosu

23.07.2015, 00:07 863

Creditarea de retail este pe un trend ascendent, susţinută şi de creditele de consum şi de cele imobiliare, dar şi pe segmentul corporate apar semnale de redresare a cererii, afirmă Gheor­ghe Marinel, director general adjunct al BRD.

„La persoane fizice tendinţa este pozitivă pe toate tipurile de produse. (...) Acum, pe toate segmentele de cli­entelă vedem creşteri pe creditele noi acordate. Creşterile sunt de două cifre pe IMM-uri“, a declarat Marinel, prezent la emisiunea ZF Live. El mai afirmă că în ceea ce priveşte creditele Prima casă, creşterea volumului creditelor noi este de circa 70%, iar valoarea medie a unui împrumut a crescut la 177.000 de lei în prezent faţă de 173.000 de lei anul trecut.

Totodată, BRD are 100.000 de clienţi firme cu afaceri de până într-un milion de euro, numărul acestora fiind în scădere faţă de perioada de boom în condiţiile în care multe firme au intrat în insolvenţă. Marinel spune că principala problemă cu care se confruntă aceşti jucători mici este slaba capitalizate, situaţie ce îngreunează dezvoltarea companiei.

În plus, în multe cazuri antreprenorul vrea să se dezvolte, să se extindă sau să se diversifice, dar nu ştie exact cum şi în ce direcţie. „Sunt firme care cer bani fără să ştie încă ce vor să facă cu ei, fără un plan, fără previzionare. E nevoie de informare şi educare.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO