Burse - Fonduri mutuale

Bursă. Compania care deţine brandul Lăptăria cu Caimac a raportat vânzări de 59,8 mil. lei în primele nouă luni din 2023, în creştere cu 9% faţă de perioada similară din 2022. Pierdere de 1,5 mil. lei

Bursă. Compania care deţine brandul Lăptăria cu...

Autor: Tibi Oprea

29.11.2023, 18:56 270

Agroserv Măriuţa (simbol bursier MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, a raportat vânzări de 59,8 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o creştere de 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o pierdere netă de 1,5 milioane de lei, o scădere cu 57% comparativ cu 2022.

„Anul 2023 se dovedeşte a fi cel mai provocator an pentru sectorul agricol din România, seceta afectând grav culturile din toată ţara, ceea ce are un impact negativ şi asupra evoluţiei noastre. În primele nouă luni din 2023, am înregistrat rezultate contradictorii la nivelul segmentelor de afaceri, cu creşteri de 31% ale operaţiunilor fabricii şi de 39% ale activităţii de zootehnie, cea din urmă fiind afectată de scăderea drastică a activităţii vegetale cu 57%”, spune Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac.

În acest context, pentru a reflecta cu acurateţe realităţile actuale ale pieţei, Agroserv Măriuţa a fost nevoită să revizuiască bugetul pentru 2023. Astfel, estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de 81,6 milioane de lei şi o pierdere netă de 3 milioane de lei.

„Privind la întregul an 2023, am înregistrat o evoluţie pozitivă la nivelul operaţiunilor din fabrică, având profit în primele nouă luni şi fiind optimişti că acest segment de afaceri va închide anul profitabil. În plus, în ceea ce priveşte planurile noastre referitoare la extinderea prezenţei în piaţă a produselor Lăptăria cu Caimac şi a creşterii fluxurilor de venituri, ne bucurăm că am reintrat într-o reţea naţională de retail şi suntem în discuţii cu un alt retailer important pentru a începe livrările în 2024”, adaugă Cornel Dănilă.

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum şi de mărfuri a atins valoarea de 39,5 milioane de lei, o creştere de 31% faţă de aceeaşi perioadă din 2022, aceasta având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri totală din primele nouă luni din 2023.

Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat valoarea de 14 milioane de lei, Ă39%, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 10,4 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 2,3 milioane de lei, şi vânzări de mărfuri de 1,3 milioane de lei.

În primele nouă luni din 2023, Agroserv Măriuţa a înregistrat o producţie totală de lapte de 10,9 milioane de litri, o creştere cu 7% comparativ cu perioada similară din 2022. Prin urmare, producţia medie în primele nouă luni din 2023 a fost de peste 40 tone/zi, o creştere de 8% faţă de perioada comparabilă a anului trecut. Fabrica a utilizat 54% din producţia de lapte a fermei.

Veniturile din activitatea vegetală au ajuns la 6,2 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o scădere de 57% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, din cauza secetei severe. Aceasta a afectat în special cultura de porumb, existând un grad de calamitate de peste 84% a întregii suprafeţe cultivate cu porumb.

Astfel, compania a exploatat în această perioadă o suprafaţă de aproximativ 2.500 ha, înregistrând o producţie totală de de 6.781 tone de cereale, din care cultura de grâu a reprezentat 63% din această producţie, rapiţa – 29% şi porumbul – 8%.

Agroserv Măriuţa are 66,5 mil. lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 67,5% de Mădălina Oana Cocan, în timp ce Evergent Investments deţine 11,44% din capitalul social. Acţiunile MILK se tranzacţionează în creştere cu 10,3% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 3 mil. lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO