Burse - Fonduri mutuale

Ce câştiguri s-ar fi putut marca pe BVB de când a început listarea Hidroelectrica, din 23 iunie încoace: creşteri de 4% pentru Banca Transilvania la 31% pe Transport Trade Services. Acţiunile Fondului Proprietatea, minus 6% în ultima lună pe o bursă în creştere cu 8%

Ce câştiguri s-ar fi putut marca pe BVB de când a...

Autor: Eduard Ivanovici

26.07.2023, 07:00 2001

Cei care au cumpărat acţiuni Hidro în primele cinci zile ale IPO-ului au beneficiat de un preţ de 100,88 lei cu discount de 3%. Marţi, acţiunile se tranzacţionau la 112,3 lei, adică o creştere de 11%.

Cei care s-au orientat spre alte plasamente de la debutul ofertei de listare Hidroelectrica (H2O), adică din 23 iunie 2023 încoace, au avut parte de randamente de la 4% pentru Nuclearelectrica şi Banca Transilvania la peste 30% pentru acţiunile Transport Trade Services pe fondul aprecierii bursei după cea mai mare listare din istoria pieţei de capital, arată datele agregate de ZF. Iar asta în contextul în care investitorii mobilizaseră sume mari de bani pentru IPO-ul Hidro, dar pe fondul unei suprasubscrieri ridicate au primit 32 de acţiuni la 100 de acţiuni subscrise şi restul banilor înapoi în cont. Tocmai aceşti bani au alimen­tat creşterile ulterioare pe bursă.

Pe de altă parte, cei care au subscris acţiuni Hidroelectrica la preţul de 100,88 lei, cu tot cu discountul de 3%, pot marca acum un câştig de 11% în contextul tranzacţionării la 112,3 lei, potrivit datelor BVB de marţi după-amiază. Însă la polul opus, din alte 10 companii din BET analizate de ZF, doar două sunt pe minus în acest interval de timp, Romgaz cu 2,5% şi Fondul Proprietatea cu 6%. Declinul FP este surprinzător dat fiind faptul că a fost unicul acţionar vânzător şi că sumele de bani de pe urma IPO-ului vor merge spre dividende. Probabil că unii investitori analizează ce valoare mai are FP cu exit-ul de la Hidro, care reprezenta 80% din activ. Societatea cu cea mai mare apreciere bursieră în ultima lună este Transport Trade Services (TTS), transportator de mărfuri de Dunăre, pe fondul situaţiei privind transportul grânelor din Ucraina, care avantajează în prezent companiile care navighează în apele teritoriale ale României.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO