Schaeffler, o companie germană specializată în producţia de rulmenţi şi părţi auto, vrea să se listeze la bursă pentru a-şi plăti datoriile. Listarea ar putea fi cea mai mare ofertă de pe bursă de anul acesta din Germania, scrie Bloomberg.
Compania ar putea strânge aproximativ 3 miliarde de euro prin listare. Schaeffler plănuieşte să vândă 25% din acţiuni în Frankfurt, printr-o ofertă de 166 de milioane de acţiuni – atât nou-create, cât şi deja existente – conform unei declaraţii de luni a producătorului. Listarea este programată pentru 5 octombrie.
Trustul familiei Schaeffler ar urma de asemenea să reeşaloneze o datorie de 3,6 miliarde de euro, patru bănci deja acceptând să ofere împrumuturi şi noi linii de credit.
Compania Schaeffler România, subsidiară locală a grupului german Schaeffler cu afaceri globale de peste 12 mld. euro şi 84.000 de angajaţi, a ajuns la 3.900 de angajaţi în fabrica de rulmenţi din Cristian, judeţul Braşov, şi intenţionează să recruteze în continuare oameni pentru domeniile proiectare, calcul tehnic, dezvoltare produs, achiziţii sau logistică.
Schaeffler România produce în fabrica din Cristian componente de tehnică lineară pentru industria de maşini-unelte, componente pentru industria de autovehicule şi rulmenţi de mari dimensiuni pentru diferite aplicaţii industriale.
Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1,7 mld. lei (391,5 mil. euro) şi un câştig net de 23,7 mil. lei (5,3 mil. euro).
Georg F.W. Schaeffler, cel mai bogat om de afaceri din Germania, cu o avere estimată de Forbes la peste 27 de miliarde de dolari, a ajuns să aibă mai mult de 19.250 de angajaţi în România anul trecut, fiind principalul acţionar a doi dintre cei mai mari componentişti auto la nivel global - Schaeffler şi Continental. Astfel, cele două branduri controlate de el pot fi considerate cumulat cel mai mare angajator pe care îl are România.
Schaeffler a fost creată în 1946 de tatăl şi de unchiul său (Georg şi Wilhelm Schaeffler), însă el a început să lucreze în businessul de familie în 1990, după ce a servit ca locotenent în forţele aeriene germane. A preluat „frâiele“ afacerii începute de cei doi în 2009.