Rezultatul vine într-un moment dificil pentru Elon Musk, cofondatorul şi directorul general al Tesla, după ce strategiile sale financiare au fost puse sub semnul întrebării de unii analişti.
Încasările Tesla au fost de 2,3 miliarde dolari, în creştere cu 145% faţă de T3/2015, iar compania a livrat 24.820 de maşini, în creştere de 114%. În noiembrie, acţionarii Tesla sunt invitaţi să voteze fuziunea cu SolarCity, producător şi distribuitor de energie provenită din panouri solare, o tranzacţie în valoare de 2,6 miliarde dolari.
Pe lângă Model S, un sedan orientat către clasa premium, Tesla a mai dezvoltat SUV-ul Model X, iar de curând a anunţat Model 3, o maşină electrică pe care să şi-o poată permite o parte cât mai mare a populaţiei.
Compania a primit 325.000 de rezervări pentru Model 3 în primele zile după anunţul companiei, la un preţ de aproximativ 35.000 dolari, devenind cea mai ieftină şi cea mai de succes maşină produsă de Musk. Comenzile pentru Model 3 continuă să vină, trecând de 400.000 maşini.
Astfel, dacă va reuşi să le livreze, compania ar putea încasa 14 miliarde dolari, reprezentând aproape jumătate din capitalizarea bursieră a companiei din prezent.
În 2015, compania a avut încasări de 4,05 miliarde dolari şi o pierdere de 888,7 milioane dolari, de trei ori mai mare decât în 2014.
Capitalizarea bursieră a companiei auto, ce oferă peste 13.000 de locuri de muncă, este de 30 miliarde dolari, iar de la începutul acestui an valoarea de piaţă a companiei auto s-a depreciat cu aproximativ 15%.
Printre acţionarii Tesla se numără Fidelity Management, fond de investiţii cu active în administrare de 2.100 miliarde dolari, cu o deţinere de 13,69%, Baillie Gifford cu 8,79% şi T.Rowe Price cu o participaţie de 7,07%.