Business Construct

A crescut cu 5% după doi ani de scăderi abrupte

A crescut cu 5% după doi ani de scăderi abrupte

Autor: Andreea Mioara Neferu

26.04.2012, 00:08 187

"În 2011 piaţa a înregistrat o uşoară creştere, de aproximativ 5% comparativ cu 2010, trendul de creştere manifestându-se şi în vânzările de ciment ale companiei noastre, care au crescut cu aproximativ 7% în volum", spune Florian Aldea, directorul general al Carpatcement Holding, subsidiara locală a grupului german HeidelbergCement.

"Obţinerea acestor rezultate pozitive a fost posibilă datorită existenţei factorilor ce ţin de mediul economic local şi de poziţionarea geografică favorabilă, cât şi de extistenţa unor factori interni, ce ţin de modul specific de abordare şi de adaptare la piaţă al companiei", a mai spus Aldea. Anterior, în 2010, Carpatcement a înregistrat o cifră de afaceri de circa 189 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finanţe

Aldea consideră că deşi demararea marilor proiecte de construcţii anunţate de stat încă întârzie, revenirea pe un trend pozitiv a pieţei cimentului a fost posibilă datorită începerii unora dintre lucrările de infrastructură, dar şi a unor proiecte de construcţii de centre comerciale şi logistice.

Tot despre o creştere de circa 5% a pieţei de ciment vorbeşte şi Daniel Bach, directorul general al subsidiarei locale a elveţienilor de la Holcim.

"Rezultatele financiare ale Holcim România se încadrează în evoluţia generală a pieţei cimentului, care, conform datelor preliminare, în 2011 a înregistrat o creştere de circa 5%, datorată în principal cererii mai ridicate din zona proiectelor non-rezidenţiale (centre comerciale, spaţii industriale) şi infrastructură. În cadrul acestei evoluţii pozitive au avut un aport şi condiţiile meteo favorabile înregistrate anul trecut faţă de 2010, care au permis extinderea perioadei propice construcţiilor", a spus Bach.

Holcim România a reuşit să îşi readucă pe plus afacerile anul trecut, înregistrând o creştere de 13% a business-ului, până la 225 de milioane de euro, potrivit datelor preliminare transmise de companie. Daniel Bach spune că avansul cifrei de afaceri în 2011 se datorează contextului mai bun din industria construcţiilor, odată cu impulsionarea lucrărilor de infrastrcutură şi a celor nerezidenţiale, lansării de produse noi, exporturilor, dar şi condiţiilor meteo avantajoase.

În cazul grupului francez Lafarge, vânzările de ciment pe piaţa locală au înregistrat anul trecut un avans de 5,5% în volum, pe fondul lucrărilor nonrezidenţiale şi de infrastructură, potrivit raportului pe 2011 al companiei. În 2010, Lafarge România înregistra afaceri de circa 170 de milioane de euro.


Plus 2-5% în 2012
. Pentru 2012, estimările prevăd o creştere de două până la cel mult cinci procente a pieţei cimentului, în special datorită proiectelor de infrastructură.

"Pentru anul 2012 anticipăm o menţinere a volumelor la nivelul anului 2011, cu o posibilă creştere între 2 şi 5% în cazul demarării proiectelor mari de infrastructură anunţate de guvern. Dacă va fi respectat programul de lucrări de infrastructură promis, probabil că ponderea acestora în piaţa construcţiilor se va mări comparativ cu cea deţinută în prezent de lucrările rezidenţiale", consideră Florian Aldea de la Carpatcement.

Similar, Daniel Bach de la Holcim România afirmă că piaţa locală a cimentului ar putea creşte cu 2-3%, tot pe fondul cererii din zona proiectelor de infrastructură şi a celor non-rezidenţiale, estimând că evoluţia cifrei de afaceri a companiei pe care o conduce va urma, în linii mari, evoluţia pieţei de ciment în anul acesta.

"Nu putem spera la un reviriment în sectorul rezidenţial atât timp cât avem în continuare de-a face cu proiecte de real estate suspendate şi acces dificil la creditare în cazul potenţialelor proiecte noi", a explicat Bach.

Toţi cei trei mari jucători din industria cimentului şi-au schimbat în ultimul an şi jumătate şefii pe piaţa locală.

Astfel, Daniel Bach a preluat conducerea Holcim România în aprilie anul trecut de la Markus Wirth, în timp ce Florian Aldea conduce Carpatcement Holding de la începutul lui 2011, înlocuindu-l pe Mihai Rohan.

La începutul acestui an, şi compania Lafarge România şi-a schimbat conducerea, în contextul în care franţuzoaica Sonia Artinian l-a înlocuit pe Philippe Questiaux, devenind astfel prima femeie care conduce operaţiunile locale ale unuia dintre cei trei mari producători de profil.

Cele trei companii au realizat anul trecut afaceri cumulate de aproximativ 600 de milioane de euro, dar sunt încă departe de rezultatele din 2008, cel mai bun an al pieţei, când vânzările au depăşit un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO