Business Construct

Aerul din malluri

Aerul din malluri

Autor: Bogdan Alecu

02.11.2016, 00:05 1250

Atunci când este anunţat un mall, de obicei se pune problema suprafeţei comerciale, a numărului magazinelor, a noilor branduri aduse pe piaţa locală şi a estimărilor legate de numărul vizitatorilor aşteptaţi.

Dincolo de perspectiva comercială este „experienţa“ pe care o are clientul, de cât de repede îşi parchează automobilul în parcarea subterană şi cât de repede iese din aceasta şi, mai ales, calitatea aerului.

Neglijată de cele mai multe ori în România, lipsa unui sistem de ventilaţie în parcarea subterană sau prezenţa unuia subdimensionat afectează clientul încă inainte de a intra propriu-zis în mall.

Pe de altă parte, dincolo de sistemele de ventilaţie, calitatea aerului este afectată atât de cei care staţionează cu motorul pornit într-o parcare, mai ales dacă este unul diesel, dar şi de cei care parcurg distanţe mai lungi până la un loc de parcare liber. ZF a chestionat mallurile din Capitală cu privire la soluţiile implementate pentru reducerea consumului de energie electrică, dar şi în ceea ce priveşte calitatea aerului, pornind de la senzori până la parcări pentru biciclete şi staţii de încărcare pentru maşini electrice.

Noul mall ParkLake, cel de-al optulea din Capitală, va atinge o medie zilnică de peste 34.000 de vizitatori în prima lună de funcţionare, pentru a ajunge la peste un milion de vizite în septembrie. În total, targetul pentru primul an este de 10-11 milioane de vizitatori.

„Numărul vizitelor zilnice a crescut foarte mult în primele zile. Pe 1 septembrie, prima zi oficială, am avut 85.000 de vizitatori, valoare care a crescut la un maxim de 90.000 de vizite în ziua de duminică, 4 septembrie. Estimăm ca înainte de finalul lunii să depăşim pragul de un milion de vizitatori, a spus Ingo Nissen, managing director al Sonae Sierra, compania care alături de Caelum Development a dezvoltat mallul ParkLake din cartierul Titan al Capitalei, în urma unei investiţii de 180 mil. euro.

Spre comparaţie, AFI Cotroceni, cel mai vizitat mall din România, atrage lunar în medie 1,4 milioane de vizitatori, în timp ce anul trecut, mallul Coresi din Braşov a atras un milion de vizitatori în prima lună de funcţionare şi estima 8 mil. vizitatori în primul an de funcţionare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO