Producătorul de panouri termoizolante Plastsistem, subsidiara grupului
Teraplast, şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 136,8 mil. lei (30,6 mil. euro), mai mult cu 18,5% faţă de anul trecut, datorită creşterii portofoliului de clienţi, atât pe piaţa internă, cât şi la export.
Compania a avut anul trecut afaceri totale de 115,9 mil. lei (circa 26 mil. euro), vânzările la export fiind cu 9% mai mari în 2015, faţă de anul anterior. Plastsistem exportă în Ungaria, Cehia, Bulgaria, Ucraina, Slovacia şi Republica Moldova. „Afacerile companiei noastre vor fi susţinute de creşterea portofoliului de clienţi, atât pe piaţa internă, cât şi la export. Mizăm, de asemenea, pe creşterea ponderii vânzărilor de structuri zincate, o linie de business al cărei start s-a dat în 2013“, a declarat pentru ZF Transilvania Cosmin Pătroiu, director comercial Plastsistem.
Acesta a mai spus că deschiderea noilor axe de finanţare pentru agricultură, în special, dar şi în cadrul Programului Operaţional de Creştere a Competitivităţii Economice (POS-CCE) sunt argumente care-i permit companiei Plastsitem să previzioneze pentru 2016 o creştere cantitativă a livrărilor de panouri termoizolante. „România are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură şi din punctul de vedere al spaţiilor logistice, suntem deficitari faţă de celelalte ţări din Uniunea Europeană. Estimăm că în 2015 Plastsistem a reuşit să devină liderul pieţei de elemente structurale zincate, cu o cotă de 30%, piaţă care se cifrează la aproximativ 7,5 mil. euro“, a spus Pătroiu.
Compania Plastsistem activează pe două segmente de business, panouri sandwich cu spumă poliuretanică care funcţionează din 2008, respectiv fabrica de profiluri structurale zincate, inaugurată la începutul lui 2013, în urma unei investiţii de