Business Construct

Cel mai mare proprietar de birouri din România se pregăteşte să intre în liga superioară cu proiecte de 2 miliarde de euro

Cel mai mare proprietar de birouri din România se...

Autor: Bogdan Alecu

28.02.2018, 11:09 796

La data de 31 decembrie 2017 portofoliul fondului de investiţii Globalworth condus de omul de afaceri Ioannis Papalekas a ajuns la o valoare de 1,815 miliarde de euro şi a înregistrat venituri din chirii de aproape 116 mil. euro, în creştere cu 134% faţă de perioada similară a anului anterior. Perioada medie a contractelor de închiriere aflate în derulare este de 5,7 ani.

Gradul de ocupare al proiectelor deţinute era la finalul anului trecut de 93,3%, iar dacă se iau în calcul opţiunile chiriaşilor pentru expansiune se ajunge la 95,4%, faţă de 83% la finalul anului 2016. Gradul de ocupare în România a crescut cu 10,2 puncte în 2017.

Globalworth Real Estate Investments, cel mai mare proprietar de clădiri de birouri din România, demarează lucrările pentru două noi proiecte în zona Barbu Văcărescu, după ce a finalizat achiziţia terenurilor aferente de la familia Nusco. În urma finalizării acestora, Globalworth va deveni proprietarul celui mai mare business hub din nordului Capitalei.

Primul teren este situat între clădirile Globalworth Plaza şi Green Court B, iar cea de-al doilea este adiacent complexului de birouri Green Court, deţinut de asemenea de fondul de investiţii. În total, acestea vor permite dezvoltarea a aproximativ 40.000 mp de spaţii de  birouri alături de o componentă comercială. Valoarea totală a ambelor terenuri este de aproximativ 16 milioane de euro.

Primul teren va găzdui clădirea de birouri Globalworth Square din care trei etaje vor fi rezervate spaţiilor de co-working, spaţiu ce va fi contractat de un operator de astfel de birouri cu peste 30 de locaţii în Europa şi Statele Unite. Birourile vor fi ulterior închiriate mai departe. Finalizarea construcţiei este prevăzută pentru al doilea semestru al anului 2019. Printre facilităţile proiectului se vor număra un lounge în recepţie, ecrane care afişează date în timp real şi sistem Natural Light.

„Cu un lobby neconvenţional, un acoperiş verde şi spaţii de lucru flexibile, dispunând de ultimele tehnologii, Globalworth Square va deveni un punct de referinţă pentru mediul de business din Capitală, oferind garanţia unui spaţiu de lucru creativ, care încurajează performanţa” a spus Ema Iftimie, Head of Leasing la Globalworth.

Cea de-a doua clădire va fi situată în cadrul complexului Green Court si va respecta standardele celor trei clădiri deja existente, atât din punct de vedere arhitectural, cât şi din punct de vedere al eficienţei energetice. Aceasta va fi finalizată în cursul anului 2020.

Potrivit datelor din piaţă, proiectele vor fi construite speculativ, adică nu au niciun contract semnat momentan, însă fondul de investiţii deja discută cu mai multe companii închirierea spaţiilor de birouri. Conform acelorlaşi surse, Globalworth ar discuta inclusiv cu Microsoft, iar gigatul software să-şi consolideze acolo toate sediile din Bucureşti.

Lotul este amplasat în imediata vecinătate a Globalworth Plaza (fostul Nusco Tower), unde italienii voiau să dezvolte Nusco II. Microsoft şi-a mutat o parte de birouri în Globalworth Plaza anul trecut, având acolo o suprafaţă închiriată de circa 3.500 mp.

Discuţia cu cei de la Globalworth vine în contextul în care Microsoft ia în calcul consolidarea birourilor din Bucureşti într-un nou sediu, iar miza o reprezintă 20.000 mp de spaţii de birouri pentru care chiria anuală ar ajunge la cel puţin 3 mil. euro. De partea cealaltă Globalworth deja dezvoltă pentru Grupul Renault un sediu de 47.000 mp de birouri în partea de vest a Capitalei, iar în Pipera a semnat pentru Globalworth Campus un spaţiu de 13.500 mp închiriat către Amazon.

Microsoft doreşte un sediu nou care să dispună de acces rapid către o staţie de metrou dar care să fie şi aproape de Politehnica pentru a putea recruta rapid din rândul absolvenţilor, potrivit surselor citate. Mai mult, 20.000 mp de birouri ar reprezenta suficient spaţiu pentru cel puţin 2.000 - 2.500 de angajaţi, adică dublu faţă de cât au în prezent.

Anterior, oficialii Microsoft nu au dorit să confirme sau să infirme informaţiile, dar au subliniat că analizează în permanenţă confortul angajaţilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO