Simina Niculiţă, associate director, investment services în cadrul Colliers România, specializată pe centre comerciale: „Un cinema costă cel puţin un milion de euro, iar chiria este aproape zero deoarece au rol de ancoră strategică de marketing pentru a aduce oameni. Dacă tu nu ai suficiente magazine pentru acei oameni, nu se justifică cinema-ul”
Cinematograful, „detaliul“ care face diferenţa dintre un centru comercial şi un mall, aer nevoie de un oraş cu cel puţin 75.000 de locuitori pentru a avea clienţii necesari funcţionării. În cazul oraşelor mai mici, mulţi dintre locuitori sunt atraşi de mallurile din oraşele mari aflate la una sau chiar două ore de mers cu maşina.
„Pentru un mall cu cinema ai nevoie de un oraş cu cel puţin 75.000 – 80.000 de oameni, masă critică. Spre exemplu Alexandria, cu 45.000 de locuitori, este un oraş prea mic. Astfel de oraşe atrag retail parc, fără cinema. Un cinema costă cel puţin un milion de euro, iar chiria este aproape zero deoarece au rol de ancoră strategică de marketing pentru a aduce oameni. Dacă tu nu ai suficiente magazine pentru acei oameni, nu se justifică cinemaul“, a spus Simina Niculiţă, associate director, investment services în cadrul Colliers România, specializată pe centre comerciale.
În România se vând anual numai 0,6 bilete per capita, faţă de 2,2 în Polonia sau 3 în Marea Britanie, iar pe măsură ce vânzările vor urca, vor creşte şi investiţiile în noi cinematografe, potrivit datelor Cinema City.