Business Construct

ZF Live. Cristian Dinu, Klingspor: România este a şasea cea mai bună piaţă pentru noi, este o piaţă de consum, iar consumul ne-a salvat în fiecare an

Autor: Alexandra Matei

18.04.2023, 18:20 225

Pe primele cinci poziţii în topul celor mai bune pieţe pentru Klingspor se află SUA, Germania, Polonia, Franţa şi UK l În 2022 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 12 mil. euro, în creştere cu 4% faţă de anul anterior.

Klingspor, companie care îşi are originile în Germania şi care astăzi pro­duce discuri abrazive, având patru uni­tăţi de producţie la nivel mondial, în Germania, Polonia, Ucraina şi China, a înregistrat anul trecut o creş­tere de 4% a cifrei de afaceri faţă de 2021, ajungând la afaceri de 12 mil. euro.

Cristian Dinu, directorul general al Klingspor România, Moldova, Cehia şi Slovacia, spune că România este a şasea cea mai bună piaţă pentru business, fiind o piaţă de consum şi menţionează că în ultimii ani canalul de retail şi DIY (do it yourself) au fost principalele motoare de creştere ale businessului pe plan local.

„În 2022 am înregistrat o creştere de 4% faţă de anul anterior, având o cifră de afaceri de 12 mil. euro anul trecut. Factorul de creştere cel mai impor­tant pentru noi este canalul de retail. Avem două canale – canalul de retail, adică distribuitorii naţionali, locali şi DIY, care repreznită 92% din cifra de afaceri a companiei şi canalul de vânzări directe, care înseamnă 8% din cifra de afaceri. În ultimii 5-6 ani, cana­lul de retail şi de DIY au fost prin­cipalele surse de creştere ale com­paniei. Canalul de DIY are un share de 25% din cifra de afaceri în România.“

„Cele mai bune pieţe pentru noi sunt SUA, Germania, Polonia, Franţa, UK şi România. Consumul ne-a salvat în fiecare an. Suntem dependenţi de consum, suntem o piaţă de consum“, a spus Cristian Dinu, directorul general al Klingspor România, Moldova, Cehia şi Slovacia la emisiunea online de business ZF Live.

Această poziţie în top a României este una foarte bună, consideră el, iar ea se datorează faptului că românii sunt pricepuţi şi sunt recunoscuţi pentru abilităţile lor şi pentru faptul că meşteresc foarte mult şi nu apelează la mici meseriaşi sau firme.

În ceea ce priveşte sectorul de construcţii pentru birouri sau platforme logistice, anul trecut, mulţi jucători au fost într-o aşteptare continuă din pricina evoluţiei preţurilor la materialele de construcţii.

Mulţi dintre ei au amânat proiecte de investiţii pentru 2023, astfel că anul acesta sunt aşteptate noi dezvoltări care se vor vedea şi în vânzările companiei producătoare de discuri abrazive.

Canalul de vânzări directe, mai spune Cristian Dinu, este reprezentat de industrie. Pentru România, însă, industria este problematică, în sensul că nu prea mai există, afirmă el, iar în comparaţie cu Cehia şi Slovacia, vânzările în canalul de industrie din România sunt de trei ori mai mici.

„Share-ul în Slovacia şi Cehia pe acest canal este de 25%, faţă de doar 8% în România. Acest lucru se datorează şi închiderii foarte multor unităţi de producţie în România. Rămânem o piaţă de consum“, subliniază acesta.

Discurile abrazive, explică el, sunt folosite în procesul de debitare şi polizare, dar şi pentru şlefuire sau polişare. Ele sunt făcute din răşini comprimate, puse pe o fibră de sticlă, la care se adaugă oxid de aluminiu, iar în final sunt coapte la temperaturi foarte ridicate.

Portofoliul Klingspor cuprinde 17 categorii, care însumează peste 50.000 de produse, iar pe lângă discuri abrazive, din acesta fac parte şi produse precum benzi pentru prelucrarea lemnului, discuri diamantate, perii de sârmă sau freze cu carburi metalice.

Utilizatorii finali ai acestor produse, precizează el, pot fi clienţi casnici, meşteri, firme de construcţii sau firme mari din industrie. Produsele, mai adaugă acesta, merg la export în toată lumea, iar compania are filiale pe toate continentele.

Klingspor, afirmă Cristian Dinu, nu este doar un vânzător de produse, ci şi un vânzător de servicii, întrucât oferă transport şi deţine stocuri. În prezent, compania are un stoc de peste 2,5 mil. euro în depozitul din Bucureşti.

„Bucureştiul începe să devină tot mai important pentru companiile multinaţionale. Suntem o piaţă de desfacere pentru multe companii multinaţionale şi, prin prisma cifrei de afaceri şi a competenţelor pe care le dezvoltăm la nivel local, suntem şi o forţă de muncă bună pentru export.“

Rezultatele companiei, susţine directorul general al Klingspor România, Moldova, Cehia şi Slovacia, sunt sub nivelul de anul trecut după primele trei luni. În România, după primele trei luni din 2023, există o uşoară scădere faţă de anul trecut, care vine şi prin prisma măririi de preţ efectuată anul trecut în decembrie.

„În martie 2022, am crescut preţurile cu 12%, iar în decembrie, cu 12%. A fost cea mai mare creştere de preţuri din ultimii 6 ani. Suntem foarte dependenţi de energie şi a fost nevoie de această creştere. Toate fabricile noastre au nevoie de gaz pentru procesul de fabricaţie“, a explicat Cristian Dinu.

În Cehia, compania a avut altă strategie, mărind preţurile abia anul acesta, astfel că acolo rezultatele după primele trei luni sunt pe un uşor trend ascendent, spune el.

În contextul inflaţionist din prezent, piaţa nu a primit foarte bine creşterea de preţuri, mai spune acesta, iar reacţia clienţilor a fost de a se îndrepta către produse mai ieftine, întrucât nu îşi mai permit să cumpere gamele de top ale brandului, orientându-se către gama low.

În condiţiile prelungirii contextului inflaţionist, prognozele prentru perioada următoare nu sunt unele optimiste.

„Cred că anul 2023 va fi unul foarte dificil şi sperăm să fim pe o uşoară creştere a cifrei de afaceri. În ceea ce priveşte volumele, clar vom fi pe scădere. Singurele prognoze optimiste privind revenirea la o normalitate, la o inflaţie de sub 10%, indică acest lucru în Q4 al acestui an“, a mai spus Cristian Dinu.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO