Business Hi-Tech

Acum utilizatorii pot accesa Facebook sau Twitter direct de pe banda de alergare

Consola benzii de alergare Matrix T7xi Treadmill, de pe care utilizatorii îşi pot accesa conturile de Facebook şi Twitter

Consola benzii de alergare Matrix T7xi Treadmill, de pe care utilizatorii îşi pot accesa conturile de Facebook şi Twitter

Autor: Ioana Nita

21.07.2014, 00:00 264

Explozia vânzărilor de smartphone-uri şi tablete la nivel global din ultimii ani a creat o întreagă industrie a aplicaţiilor mobile care treptat încep să poată fi accesate nu doar de pe dispozitivele mobile, ci şi de pe smart TV-uri sau chiar şi de pe benzile de alergare din sălile de fitness. 

„Majoritatea persoanelor au în prezent pe propriile dispozitive inteligente – telefoane mobile, iPod-uri, brăţări pentru monitorizarea activităţilor sportive, conţinutul media preferat. Prin posibilitatea de a-şi conecta propriul dispozitiv la banda de alergare, aceştia au astfel acces la conţinutul media preferat şi din sala de fitness. Noi am răspuns la această tendinţă prin integrarea tehnologiilor, precum  Fittouch, Vista Clear, Nike+, în consolele aparaturii de fitness“ au spus reprezentanţii Johnson, unul dintre cei mai mari producători de aparatură fitness din lume.

Compania, care are sediul central în Taiwan, dar care distribuie aparatura fitness peste tot în lume, a lansat recent un nou model de bandă de alergare pentru sălile de fitness – Matrix T7xi Treadmill, care le permite utilizatorilor să îşi acceseze contul de Facebook sau Twitter direct de pe ecranul aparatului de fitness. Utilizatorii pot de asemenea să acceseze şi aplicaţii de vreme sau sport şi să îşi conecteze iPod-ul sau smartphone-ul pentru a asculta muzică.

„Prin accesarea reţelelor de socializare direct prin aplicaţiile dedicate în loc de browser web, clienţii nu pot accesa site-uri sau conţinut care să îi deranjeze pe ceilalţi clienţi ai sălii de fitness sau nu există riscul de a infecta sistemul de operare cu viruşi“, au precizat repre­zentanţii Johnson, adăugând că firma a dezvoltat atât partea hard­ware, cât şi pe cea software a noilor console pentru aparatura fitness.

Benzile de alergare produse de Johnson sub marca Matrix, care le permit utilizatorilor accesarea aplicaţiilor mobile, sunt folosite în prezent în sălile de fitness din SUA, Europa şi Asia.

În România, acest tip de produs nu a fost încă achiziţionat de către cluburile de fitness, însă există cerere din partea celor care vor să îşi deschidă un astfel de business cu ajutorul fondu­rilor europene.

„Cerere pentru modelul  Matrix T7xi Treadmill (n. red.) există în special din partea proiectelor care se vor dezvolta prin fondurile UE, iar modelul este pregătit spre comercializare“, a declarat pentru ZF Răzvan Ion, director de vânzări în cadrul Fitness Partener, unicul distribuitor al echipamentelor Johnson de pe piaţa locală.

În prezent, în România există 8 săli de fitness echipate cu aparatură marca Matrix, din care fac parte şi cluburile de fitness din lanţul internaţional Pure Jatomi. Acesta deţine în România 4 săli de fitness localizate în Bucureşti, Arad şi Constanţa deschise în perioada 2011-2013 şi echipate cu aparatura Matrix pentru suma de peste 2 milioane de euro. Momentan, sălile Pure din România nu au achiziţionat noul model de bandă de alergare Matrix, însă sunt echipate cu modelul care are TV-uri ataşate.

„Având în vedere că toate cele 4 săli de fitness Pure din România au fost deschise în urmă cu peste 2-3 ani, înainte de lansarea pe piaţă a seriei de aparate 7xi, acestea folosesc în continuare aparatura achiziţionată la început care au consola normală, precum şi cele cu TV-uri ataşate. Dar este posibil ca acestea să achiziţioneze şi noile 7xi în viitorul apropiat”, au precizat reprezentanţii Johnson. 

Johnson, companie fondată în 1980 de către Peter Lo, produce atât aparatură fitness pentru cluburi, cât şi modele destínate utilizării la domiciliu.

Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 500 milioane de dolari la nivel de grup, circa 40% din venituri provenind din vânzările realizate în Europa.

„Piaţa din Europa creşte foarte rapid. Divizia coporate este mai mare decât cea de retail, însă anul trecut am deschis şi primul magazin pentru consumatori în Europa”, a spus William Poon, directorul diviziei de vânzări internaţionale Johnson, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii din Europa organizată de Consiliul pentru dezvoltarea comerţului exterior din Taiwan (TAITRA).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO