Business Hi-Tech

Agenţia de marketing Digital Kitchen: 2023 este un an dificil, lipsa de predictibilitate din partea clienţilor fiind principala provocare. Este nevoie de educaţie digitală şi financiară

Alina Cazacu, fondatoarea Digital Kitchen: Într-o săptămână poţi avea în pipeline trei proiecte noi care au şanse mari să se semneze şi te gândeşti cum să începi mai repede recrutarea şi cum să găseşti noi colegi, iar în câteva zile un client te anunţă că din păcate nu mai poate continua din considerente de buget, iar altul vrea să restrângă activitatea. La nici şase zile de la momentul în care căutai noi colegi, te gândeşti cum o să reuşeşti să stabilizezi businessul ca să îi asiguri continuitate cel puţin celui existent.

Alina Cazacu, fondatoarea Digital Kitchen: Într-o săptămână poţi avea în pipeline trei proiecte noi care au şanse mari să se semneze şi te gândeşti cum să începi mai repede recrutarea şi cum să găseşti noi colegi, iar în câteva zile un client te anunţă că din păcate nu mai poate continua din considerente de buget, iar altul vrea să restrângă activitatea. La nici şase zile de la momentul în care căutai noi colegi, te gândeşti cum o să reuşeşti să stabilizezi businessul ca să îi asiguri continuitate cel puţin celui existent.

Autor: Ioana Nita

16.10.2023, 17:20 186

Digital Kitchen a coordonat proiecte de schimbare a platformei de e-commerce pentru retaileri mari din România, printre care se numără şi Auchan De asemenea, agenţia a realizat diferite proiecte digitale pentru magazinele online Mesteresti.ro, Distinctive.ro, IoanaPreda.ro, Pirifan.ro şi Animaland.ro.

Companiile din România au început să apeleze mai mult la specialişti din zona digitală pentru lansarea sau creşterea businessurilor în mediul online, însă încă există un decalaj mare faţă de pieţele mature, unde se implementează soluţii bazate pe AI şi unde serviciile de tip „full e-commerce services“ şi „end to end digital implementation“ sunt prezente şi folosite deja de mulţi ani, susţine Alina Cazacu, fondatoarea Digital Kitchen, agenţie locală, specializată în consultanţă pentru mediul digital – de la marketing digital şi implementare completă de proiecte digitale, până la managementul operaţiunilor în e-commerce. Este nevoie de multă educaţie pe zona digitală, în condiţiile în care există încă multe companii care contractează servicii de marketing fără să aibă un obiectiv clar de business în spate, ci doar pentru că „trebuie să facă şi marketing“. Totodată, este nevoie şi de educaţie financiară în rândul clienţilor, care în unele cazuri nu îşi estimează corect bugetele şi renunţă la proiecte digitale la scurt timp după ce apelează la specialiştii în domeniu.

„Majoritatea businessurilor din România se confruntă acum cu nevoia de stabilizare, de configurare corectă a tuturor acţiunilor, proceselor şi partenerilor, încât este prea devreme să vorbim acum despre trenduri precum AI, căutarea bazată pe imagini în site-uri de ecommerce, aşa cum o fac marii jucători internaţionali (Asos, Amazon etc.). Noi ne bucurăm şi încercăm să ajutăm acum clienţii să îşi configureze un business coerent, un website optimizat pentru mobil, un flux de cumpărare cât mai simplificat şi curat, funcţional şi adaptat nevoilor consumatorilor. Încă vorbim despre mobile-friendly şi nu mobile-first, despre conturi de vizitator şi nu semnarea unui contract cu 20 de câmpuri la achiziţia unei perechi de şosete, astfel încât trendurile sunt cea mai mică problemă a noastră“, a declarat într-un interviu pentru ZF Alina Cazacu, fondatoarea Digital Kitchen.

Ea a adăugat că în schimb, serviciile complete de e-commerce şi implementare digitală end to end, servicii oferite de Digital Kitchen, încep să câştige teren în ultimul timp.

„Cred că vorbim despre un decalaj de aproape zece ani, astfel de companii şi servicii existând pe pieţele mature de ceva vreme, unde companiile mari, cu tradiţie pe anumite segmente, au înţeles şi au apelat la astfel de servicii. Vedem însă că piaţa din România începe să fie din ce în ce mai deschisă spre astfel de servicii. Dacă acum câţiva ani businessurile de ecommerce aveau un <<băiat care se ocupa de site>>, observăm că prin educaţie şi prin efortul susţinut al tuturor jucătorilor din piaţă, există o maturizare şi o dorinţă de a apela la servicii şi specialişti atunci când compania se axează pe altceva, iar expertiza internă este depăşită. Credem că suntem deja în proces de schimbare, este un proces lung şi anevoios, însă atunci când crezi cu tărie în ceva şi ceea ce faci nu este doar un business şi un demers pur mercantil, atunci te bucuri de toţi aceşti paşi mici pe care îi vezi în piaţa în care activezi.“

Agenţia Digital Kitchen, înfiinţată în iulie 2018, oferă servicii de la implementarea de la zero a unui business online până la optimizarea operaţiunilor existente (end-to-end service). Printre aceste servicii se numără: migrare de platformă, definire fluxuri operaţionale şi logistice, implementare şi coordonare de servicii de la furnizori (design, PR, social media, SEO, curierat), strategie şi execuţie marketing, coordonare, recrutarea şi reorganizarea echipelor cu experienţă în domeniul digital şi management operaţional până când businessul devine autonom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO