Business Hi-Tech

Analiză. Piaţa de retail alimentar în 2022, o radiografie în profunzime: Românii au cheltuit 21,6 mld. euro în offline şi 442 mil. euro în online. Vânzările din mediul virtual cresc de două ori mai repede decât cele din magazinele fizice

Analiză. Piaţa de retail alimentar în 2022, o...

Autor: Cristina Roşca

10.09.2023, 12:48 393

Piaţa totală de retail alimentar din România, ce depăşeşte uşor 22 miliarde de euro, este de peste trei ori mai mică decât cea din Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiunea Europei Centrale şi de Est, deşi populaţia e doar la jumătate   Mai mult, suma cheltuită pe alimente, băuturi şi bunuri de îngrijire este apropiată de cea din Cehia, o ţară mult mai mică, cu o populaţie de doar 10,5 milioane de oameni.

Românii au cheltuit anul trecut 21,6 mld. euro în retailul alimentar offline, suma fiind cu 16% mai mare decât în 2021. În ceea ce priveşte canalul online, acesta a atras cheltuieli de 442 mil. euro, cu 31% mai mult decât în anul anterior, arată datele din raportul State of Grocery in Central Europe 2023 - McKinsey & Company.

Astfel, deşi ambele canale au rămas pe plus, online-ul creşte în continuare de două ori mai repede decât offline-ul. Trebuie ţinut însă cont de faptul că baza de pornire e mult mai mică şi totodată trebuie remarcat faptul că a frânat considerabil avansul vânzărilor în mediul virtual, care şi-a trăit anii de glorie în pandemie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO