Business Hi-Tech

Atacată de RCS&RDS şi compania de cablu a Romtelecom, UPC îşi continuă declinul pe TV

Atacată de RCS&RDS şi compania de cablu a Romtelecom, UPC îşi continuă declinul pe TV
04.08.2010, 23:35 140

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a continuat săpiardă abonaţi în al doilea trimestru pe fondul competiţiei dure peclienţi cu rivali ca RCS&RDS şi Romtelecom (NextGen), dar areuşit să-şi mărească veniturile cu 1% în condiţiile în careprocentul utilizatorilor de servicii mai scumpe a crescut.

UPC, fostul lider al pieţei locale de cablu TV cu aproape 1,4milioane de clienţi în 2006, a coborât sub pragul de un milion declienţi pe acest segment, numărul total de utilizatori pe segmentulvideo (cablu plus satelit) scăzând faţă de anul trecut cu 69.800 deabonaţi). Scăderea vine pe fondul expirării contractelor în T2pentru un număr mai mare de abonaţi, pe care UPC nu a reuşit să-ipăstreze pe fondul unor oferte neobişnuit de agresive aleRCS&RDS şi NextGen (Romtelecom) care au avut ca ţintă abonaţiiUPC, la care s-a adăugat şi impactul condiţiilor economicedificile. "Scăderea din România reflectă în principal scăderea pecablul analogic, asociat cu expirarea unor contracte", potrivitdatelor din raportul financiar al companiei americane LibertyGlobal, acţionarul majoritar al UPC.

"S-a remarcat, de asemenea, şi migrarea anumitor clienţi cătreoperatori cu preţuri mai mici pentru un conţinut TV mai restrâns",a comentat şi Severina Pascu, directorul financiar al UPC.Expirarea contractelor pentru un număr important de clienţi,situaţie asupra căreia UPC avertiza în raportul financiar de lafinele primului trimestru, a adus UPC şi prima scădere din ultimiiani pe segmente de piaţă care cresc, cum este internetul. Companiaa pierdut clienţi şi pe telefonia fixă - ambele scăderi fiind înraport cu numărul de clienţi de la finele lunii martie 2010.

Compania subliniază, pe de altă parte, că a reuşit să-şimajoreze numărul de clienţi care plătesc pentru servicii premiumprecum recorderul digital sau televiziunea HD. "La sfârşitul luniiiulie, într-o singură lună, am reuşit să obţinem o creştere deaproape 4.000 de clienţi pe segmentul de televiziune digitală. Deasemenea, în acest interval am mai câştigat 1.500 de clienţi pesegmentul de HD, ajungând în prezent la un total de 13.500 deabonaţi", a declarat Pascu, adăugând că evoluţia a fost determinatăşi de Campionatul Mondial de fotbal, transmis pentru prima oară şiîn România la calitate HD. În acest context, veniturile companieiau crescut în T2 2010 faţă de anul precedent. "Totalul veniturilorUPC România a avut o creştere de 1%, raportată la aceeaşi perioadăa anului trecut, în ciuda condiţiilor economice defavorabileînsoţite de nesiguranţa şi dezechilibrele survenite ca urmare amăsurilor fiscale din ultimele luni", a spus directorul financiaral UPC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO