Business Hi-Tech

Businessul de miliarde de dolari al Apple pe care nimeni nu l-a remarcat. Ce fel de companie ar putea deveni gigantul din Cupertino?

Businessul de miliarde de dolari al Apple pe care nimeni...

Autor: Octavian Calei

01.03.2014, 12:46 2244

Businessul gigantului din Cupertino care înregistrează cea mai mare creştere nu este vânzarea de iPhoneuri sau iPaduri, ci unul pe care nimeni nu l-au remarcat, toţi fiind obsedaţi de produsele tangibile ale companiei, scrie Business Insider.

Ramura care vine puternic din urmă este comerţul digital, prin platformele iTunes, iBooks şi App Store. Vânzările de produse ale terţelor companii prin intermediul dispozitivelor Apple au crescut cu 19% în primul trimestru al acestui an, ajungând la o cifră de 4,4 miliarde de dolari.

Deşi este unul dintre cele mai mici departamente ale companiei, e-commerce-ul atinge performanţe impresionante. Dacă un startup dedicat acestui business ar realiza o cifră de afaceri mai mare de 16 miliarde de dolari pe an şi ar creşte cu aproape 20% anual, toată lumea ar discuta despre acea companie. O astfel de performanţă ar pune în umbră Zappos, o companie de e-commerce a cărei venituri anuale depăşesc 2 miliarde de dolari.

În timp ce presa tech este obsedată de planurile Apple pentru un iWatch sau un nou dispozitiv Apple TV, Tim Cook clădeşte un business care ar putea reorienta compania. Este posibil ca principalele venituri să fie generate de divizia de retail online şi mobil şi nu de către crearea de noi produse, inovatoare.

„Am observat că oamenilor le place să cumpere conţinut, fie muzică, filme sau cărţi, de pe iPhone, folosind Touch ID. Este incredibil de simplu şi uşor şi elegant, şi clar există un potenţial imens”, a declarat Tim Cook.

În mobile retail Apple este deja peste Google şi Android. Deşi utilizatorii de telefoane Android sunt mai mulţi, cele mai multe vânzări sunt realizate pe iPhoneuri.

De fapt, una dintre cele mai noi tehnologii introduse de Apple are un scop comercial. Mulţi se gândesc că cititorul de amprente de la iPhone 5S este menit să îmbunătăţească securitatea dispozitivului – dacă este furat nu poate fi deblocat decât cu amprenta posesorului. Însă obiectivul este altul: pentru că tehnologia Touch ID securizează aproape complet telefonul, iPhoneul are potenţialul de a deveni dispozitivul perfect pentru realizarea de plăţi mobile.

În plus, Apple lucrează în prezent la o infrastructură de mobile marketing în SUA denumită iBeacon. Magazinele au început să monteze nişte transmiţători Bluetooth care pot trimite oferte sau reclame pe smartphone atunci când un utilizator trece prin faţa lor. Astfel, Apple şi partenerii iBeacon vor şti de unde ai cumpărat, cu o precizie de câţiva metri. Şi dacă va fi posibilă plata cu telefonul, Apple va reuşi să „închidă cercul” mobile marketingului cu succes. Acesta ar fi visul ideal al oricărui agent de marketing. Companiile retail încearcă de ani de zile să descopere o modalitate prin care să încurajeze un utilizator să meargă la magazin, să cumpere ceva şi apoi să poată lega tranzacţia de un anumit telefon sau utilizator.

Dacă Tim Cook a descoperit o modalitate de a lega tranzaţia de telefonul mobil, este foarte probabil ca acest business să devină mult mai mare decât ar putea deveni vreodată vânzările de ceasuri iWatch.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO