Business Hi-Tech

Canon: Telefoanele continuă să „muşte“ din piaţa foto; doar aparatele mai scumpe cresc

Laurenţiu Ţârloiu, channel manager B2C al Canon România

Segmentul aparatelor foto compacte este în continuare afectat de apariţia smartphone-urilor. (...) Camerele foto încorporate în smartphone-uri au tot mai mulţi mega­pixeli, însă pentru a realiza fotografii de calitate este nevoie şi de alte specificaţii tehnice, precum procesor performant şi rapiditate în procesare, lucruri care sunt înglobate într-o cameră foto.

Laurenţiu Ţârloiu, channel manager B2C al Canon România Segmentul aparatelor foto compacte este în continuare afectat de apariţia smartphone-urilor. (...) Camerele foto încorporate în smartphone-uri au tot mai mulţi mega­pixeli, însă pentru a realiza fotografii de calitate este nevoie şi de alte specificaţii tehnice, precum procesor performant şi rapiditate în procesare, lucruri care sunt înglobate într-o cameră foto.

Autor: Ioana Nita

07.06.2015, 12:33 253

Piaţa locală a aparatelor foto compacte (Digital Still Cameras - DSC) s-a redus cu 33% în primele trei luni ale acestui an, iar tendinţa de scădere se va menţine şi în următoarele trimestre, urmând ca livrările totale să se situeze între 80.000 şi 90.000 de unităţi la finalul lui 2015.

În schimb, segmentul echipamentelor foto profesionale (Di­gital Single Lens Re­flex Camera - DSLR) va înregistra o creş­te­re de până în 10%, la circa 26.000 de unităţi, potrivit estimările Canon România.

„Anul acesta piaţa aparatelor foto de tip DSC se va situa între 80.000 şi 90.000 de unităţi, în scădere cu 25-30% faţă de 2014, iar vânzările totale de DSLR-uri vor ajunge la circa 26.000 unităţi, în creştere cu cel mult 10%“, a declarat pentru ZF Laurenţiu Ţârloiu, channel manager B2C în cadrul subsidiarei locale a companiei japoneze Canon, unul dintre cei mai mari producători de echipamente foto/video din lume.

În 2014, întreaga piaţă foto din România a fost estimată la mai puţin de 200.000 de uni­tăţi, în scădere cu 20-25% faţă de 2013. În pri­mul trimestru al acestui an s-au vândut 15.000 de aparate foto compacte şi 5.000 de aparate foto profesionale, valoarea vânzărilor ridicându-se la 27 mil. euro. În al doilea şi al treilea trimestru, volumul de livrări se va menţine la acelaşi nivel, urmând ca în ultimele trei luni ale anu­lui vânzările să crească datorită campaniilor de reduceri din perioada Black Friday şi a sărbătorilor de iarnă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO