Business Hi-Tech

CareerBuilder: Tinta e sa fim numarul unu in Romania pe recrutare online

CareerBuilder: Tinta e sa fim numarul unu in Romania
21.04.2009, 00:00 75

"Intram pe piete noi cu asteptarea ca vom ajunge lideri locali intr-un interval cuprins intre 3 si 5 ani dupa lansare. Situatia nu este cu nimic diferita in Romania", a declarat pentru ZF Farhan Yasin, presedinte al CareerBuilder pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

Operatiunile CareerBuilder - unul din greii recrutarii online, cu 23 mil. vizitatori unici lunar - au fost lansate la nivel local in a doua jumatate a anului trecut, in prezent pe portalul romanesc fiind disponibile aproximativ 1.000 de joburi, de la companii ca Procter&Gamble, Continental Automotive, Medlife, Cosmote, Microsoft, Adobe, Route 66 sau Alcatel.
In acelasi timp, pe BestJobs sunt disponibile aproximativ 5.800 de locuri de munca, eJobs pune la dispozitie 4.300 de joburi, iar Myjob are 5.500 de oferte, din care mai bine de 2.000 sunt in strainatate.
"Decizia de a intra in Romania s-a bazat pe dimensiunea pietei muncii, a doua ca marime in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia, pe cresterea economica din ultimii ani, rata de penetrare a internetului si pe prezenta marilor multinationale care ne sunt deja clienti si pe alte piete", explica Yasin.
Rata de penetrare a internetului ajunsese la finele anului trecut la aproape 32%, ceea ce a insemnat depasirea pragului de 7 milioane de utilizatori.
Competitia la nivel local nu le este complet noua celor de la CareerBuilder, dat fiind ca Monster - principalul lor concurent la nivel mondial - a incheiat in urma cu doi ani un parteneriat cu eJobs.
"Vedem foarte putine dezavantaje in ceea ce priveste piata din Romania - desigur, exista un numar de branduri cu traditie in recrutarea online romaneasca impotriva carora concuram -, dar pe termen lung exista potential de crestere pentru noi", adauga presedintele CareerBuilder, fara a da date financiare si fara a preciza nivelul tarifelor practicate.
Preturile practicate de site-urile de recrutare variaza de la putin peste 10 euro si pana la 200 de euro, in functie de pozitionare sau vizibilitate.
Romania este prima piata din Europa Centrala si de Est pe care intra CareerBuilder.
"Cea mai mare parte a investitiilor noastre din ultimii ani s-au concentrat pe deschiderea de operatiuni pe 12 piete din Europa Occidentala si a unui call center in Scotia. Ca urmare a achizitiei in Grecia a site-ului Kariera.gr, am cumparat un brand puternic si o echipa de lideri care ne-au ajutat sa intram in Romania."
In ultimele sase luni, echipa de conducere greaca a lucrat la dezvoltarea infrastructurii locale, country managerul pentru Romania fiind tot grec. "Ne asteptam ca operatiunile din Romania sa asigure o trambulina pentru alte piete pe masura ce ne vom extinde prezenta in Europa", spune Yasin.
Piata de recrutare online nu a ramas imuna la efectele situatiei economice din ultimii ani. "Piata muncii s-a contractat in mod evident, comparativ cu anul trecut. Impactul se vede la nivelul nevoii de angajare a companiilor din intreaga lume, ceea ce face dificile previziunile cu privire la numarul de joburi. Cu toate acestea, numarul de joburi disponibile pe site-urile CareerBuilder a crescut cu 25% in ultimele sase luni".
In ciuda contextului economic dificil, Yasin spune ca unul din avantajele CareerBuilder in fata competitorilor locali este faptul ca pentru a aplica pentru un job pe site candidatul nu trebuie sa uploadeze un CV. "Ne asteptam ca baza de CV-uri sa creasca in urmatoarele luni. Tot mai multa lume este in cautarea unui job, iar oamenii se vor uita tot mai atent catre serviciile de recrutare online."
Desi datele recente arata ca rata somajului a ajuns in martie la 5,6%, comparativ cu 4,1% in aceeasi luna a anului trecut, presedintele CareerBuilder spune ca rata somajului din Romania este inca sub media europeana, de 8,5% in februarie.
Site-urile reprezinta principala sursa de recrutare pentru companii, in special in ceea ce priveste pozitiile de specialist si de entry-level.
 
CareerBuilder, pe scurt
 
  • 23 mil. vizitatori unici lunar
  • Peste 300.000 de angajatori si un milion de joburi disponibile
  • Peste 2.000 de angajati la nivel global

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO