Business Hi-Tech

Cât plătesc băncile locale ca să-şi facă reclamă la credite pe Google

Cât plătesc băncile locale ca să-şi facă reclamă la credite pe Google

Autor: Magraon Andreea

31.01.2011, 23:55 320

Băncile din România care şi-au făcut în luna ianuarie reclamăprin intermediul Google, cel mai mare motor de căutare din lume, laofertele de împrumuturi au plătit şi şase dolari pentru a folosicuvântul-cheie "credit" în anunţuri, potrivit datelor agregate deagenţia de web marketing Today's.

"Credit" a fost cel mai scump cuvânt-cheie plătit de băncile dinRomânia în luna ianuarie pe Google AdWords, potrivit surseicitate.

"Creditele au fost promovate foarte mult în ultimele trei luniale anului 2010 pe Google", potrivit lui Marius Lăzărescu, CEO alToday's şi expert certificat Google AdWords.

Google AdWords este un serviciu de publicitate online plătită,care funcţionează după metoda cost pe clic (pay per clic), ceea ceînseamnă că un client al Google AdWords va fi taxat doar înmomentul în care un utilizator care navighează pe internet a datclic pe link-ul aferent anunţului afişat de motorul de căutare.

Prin sistemul de publicitate Google AdWords, reclameleclienţilor sunt afişate doar pentru utilizatorii care caută peinternet anumite cuvinte-cheie legate de compania respectivă.Preţul cuvintelor-cheie este stabilit prin licitaţie de cătrecompaniile care doresc să se promoveze pe Google. Spre exemplu,preţul de 6 dolari pentru cuvântul "credit" a fost stabilit în urmaunei licitaţii, aceasta fiind suma pe care o companie o va plătipentru a apărea în primele poziţii, pe prima pagină de rezultate,atunci când utilizatorii caută acest cuvânt. Dacă utilizatorii dauclic pe reclama băncii a cărei reclamă a fost afişată pe motorul decăutare, atunci compania este taxată cu şase dolari pe clic.Promovarea depinde însă de bugetele companiilor. De pildă, celecare au alocat sume mai mici nu vor apărea în primele poziţii pemotorul de căutare în funcţie de căutările după "credit".

O companie care are alocat un buget de 10 dolari pe zi pentruAdWords îşi va publica anunţurile pe paginile patru sau cinci derezultate la căutarea după cuvântul-cheie, având în vedere că dacăar vrea să fie prima - deci să plătească 6 dolari -, îşi va consumacu un singur clic al unui client o jumătate din buget.

În ultimele luni ale anului, în topul primilor 5 jucători dinindustria financiară cu cea mai mare prezenţă în Google AdWords seaflă Unicredit Ţiriac, ING Bank, Cetelem, Bancpost şi MillenniumBank, potrivit studiului agenţiei Today's care a monitorizat 11.420de site-uri, dintre care 9.290 cu extensia .ro.

Afacerile Google în România sunt estimate la câteva milioane deeuro anual, piaţa locală de publicitate online fiind evaluată lacirca 20 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte industria de leasing, cele mai multecompanii au promovat pe Google AdWords în ultimul trimestru din2010 vânzările de maşini second-hand sau promoţiile. Cel mai scumpcuvânt-cheie din industria de leasing în Google AdWords a fost înluna ianuarie 2011 "leasing", pentru care s-a ajuns la un preţ de2,16 dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO