Business Hi-Tech

Cosmote caută creşterea reducând tarifele: După prima scădere a bazei de clienţi de la relansarea din 2005, operatorul umblă la tarife

Cosmote caută creşterea reducând tarifele: După prima scădere a bazei de clienţi de la relansarea din 2005, operatorul umblă la tarife.
10.08.2010, 23:42 38

Cosmote, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, şi-arelansat oferta de abonamente mărind, pentru clienţii noi caresemnează contracte pe doi ani, numărul de minute de apeluri şiSMS-uri care pot fi folosite în reţea.
Clienţii noi ai Cosmote care aleg un abonament cu o valoare lunarămai mică de 8 euro (fără TVA) vor beneficia de dublul minutelor şiSMS-urilor în reţea incluse în mod obişnuit în planul tarifar şi înextraopţiuni pentru primele şase luni de contract. Pentruutilizatorii care aleg până la 30 septembrie 2010 un abonament cu ovaloare lunară mai mare sau egală cu 8 euro (fără TVA) Cosmoteoferă minute şi SMS-uri în reţea nelimitat pentru primele şase lunide contract. Până pe 31 august 2010, bonusul nelimitat sau ofertadublată cu minute în reţea incluse pot fi folosite şi pentruapelurile către reţeaua de telefonie fixă a Romtelecom.
Compania a redus de la 2,99 de euro (fară TVA) la 2,01 euro (fărăTVA) pe lună tariful extraopţiunii "web'n'walk", care asigură accesla internet de pe telefonul mobil.
Cosmote România a înregistrat în al doilea trimestru prima scăderea numărului de clienţi de la relansarea operaţiunilor companiei, îndecembrie 2005. Numărul total de clienţi al companiei a scăzut faţăde luna martie cu aproape 1% (67.000 de clienţi).
Cosmote a lansat în primăvara acestui an noua ofertă de abonamente,care are o structură modulară, care le permite clienţilor să adaugela un plan standard mai multe minute de apeluri şi SMS-uri în reţeasau către alţi operatori de comu­nica­ţii. Abonamentul standard areun cost lunar de 5,58 euro şi include 50 de minute de apeluri cătrenumere naţionale (sau internaţionale de fix) şi 500 de minute şi500 de SMS-uri în reţeaua Cosmote. Clienţii pot cumpăra pachetesuplimentare de apeluri şi SMS-uri, plătind o taxă suplimentară pelângă tariful standard.
Cosmote a înregistrat în al doilea trimestru venituri de 115 mil.euro, în creştere cu 6,3% faţă de anul trecut. Veniturile aucrescut uşor (0,2 mil. euro) şi faţă de primul trimestru, cândîncasările au fost de 114,8 mil. euro. Aproape 20% din numărul deutilizatori au contracte de abonament, potrivit Cosmote. Profituloperaţional (EBITDA) a fost de 18,7 mil. euro, în scădere cu 11,8faţă de anul precedent. Împreună cu Zapp numărul de clienţi de lafinele lunii iunie a fost de 7,09 milioane - în creştere cu 12%faţă de anul trecut, dar în scădere uşoară faţă de martie 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO