Business Hi-Tech

Cum s-au mişcat clienţii între reţelele de telefonie mobilă în primele 11 luni din 2016: Orange - cea mai mare rată de creştere, RCS&RDS - cei mai mulţi clienţi atraşi, o singură companie scade

Cum s-au mişcat clienţii între reţelele de telefonie...

Autor: Adrian Seceleanu

30.12.2016, 12:50 777

Compania de cablu RCS&RDS, cel mai nou jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă şi Orange, liderul pieţei, au înregistrat în primele 11 luni din acest an cele mai bune performanţe în atragerea de clienţi din alte reţele prin portare (procedura prin care un client îşi schimbă furnizorul de servicii de comunicaţii păstrându-şi numărul de telefon), arată datele publicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

RCS&RDS, care este cel mai mare furnizor de servicii de internet fix şi de televiziune din cablu din România, a atras cel mai mare număr de clienţi din alte reţele în perioada menţionată, respectiv 378.109, o creştere de 44,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Compania de cablu continuă astfel rata de creştere explozivă înregistrată odată cu relansarea ofertei comerciale din primăvara anului 2014.

Pe de altă parte, Orange - liderul pieţei locale de telefonie mobilă după venituri, profit, numărul total de clienţi şi numărul de abonamente, a înregistrat cea mai mare rată de creştere a clienţilor atraşi în reţea prin portare: 65,1%, conform datelor ANCOM.

Numărul total de clienţi atraşi a fost de 162.210 în cele 11 luni din acest an.

Singura companie care a înregistrat în primele 11 luni din acest an o performanţă mai slabă din punct de vedere al portărilor este Telekom Mobile Communications, fostul Cosmote, care a atras din alte reţele 57.793 clienţi, o scădere de 7,5% faţă de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO