Business Hi-Tech

De ce e important iPhone pentru Cosmote şi Vodafone

De ce e important iPhone pentru Cosmote şi Vodafone

Autor: Adrian Seceleanu

15.12.2010, 23:50 52

Clienţii operatorilor de telefonie mobilă Vodafone şi Cosmotevor afla în această seară preţurile la care cele două companiitelecom vor pune în vânzare unul dintre cele mai mediatizate şibine vândute telefoane din lume, Apple iPhone 4. După aproape doiani şi jumătate în care Orange, liderul pieţei locale telecom, aavut exclusivitate în vânzarea computerului mobil, iPhone va intradin seara zilei de 16 decembrie şi în oferta celor doi operatori,care speră că astfel vor păstra sau atrage noi clienţi şi, maiimportant, îi vor determina să consume mai mult din profitabileleservicii de internet mobil. O analiză a companiei Nielsen arată căutilizatorii iPhone consumă în medie de trei ori mai mult internetmobil decât un utilizator obişnuit. iPhone nu este genul de telefoncare să fie ţinut în buzunar fără a avea activate serviciile deinternet mobil - potrivit comentariilor făcute de utilizatori şi adatelor furnizate de operatorii de telefonie mobilă. În condiţiileîn care preţurile la serviciile de voce au coborât puternic, atâtca urmare a competiţiei cât şi a reglementărilor europene şinaţionale, operatorii se bazează tot mai mult pe serviciile de datepentru a-şi conserva veniturile şi marjele de profit.

Internetul mobil poate dubla sau mări considerabil veniturileîncasate de un operator de la un client. Spre exemplu, la Vodafone,cel mai ieftin abonament de voce costă 3,7 euro, iar cel mai ieftinabonament de net pe mobil 4,2 euro pe lună.

Orange România nu a oferit niciodată detalii în ceea ce priveştevânzările iPhone, însă faptul că operatorul nu mai areexclusivitate în relaţia Apple îndeplineşte, probabil, cererilefăcute în ultimii doi ani de către oamenii de vânzări ai Cosmote şiVodafone către echipele de top management. iPhone - telefonul carea dus la o creştere a vânzărilor de smartphone-uri la nivel mondial- este unul dintre gadgeturile care a determinat clienţii să punăcapăt unor contracte de ani zile cu unii furnizori decomunicaţii.

Dincolo de ofertele de pe zona consumer, Orange a folosit iPhoneca o armă de loializare şi pe piaţa business - unde competiţia, maipuţin vizibilă decât cea de pe piaţa consumer, este adesea maidură, mai ales când vine vorba de negocieri cu firme care au sutesau mii de cartele sim. Potrivit datelor de pe piaţă, pentruanumite categorii de clienţi business, Orange a oferit iPhone lapreţul subvenţionat de un euro - un argument găsit dreptirezistibil de mulţi clienţi, care au prelungit sau semnat astfelcontracte cu subsidiara locală a France Telecom.

Deşi se găseşte deja în oferta Orange, iPhone 4 continuă săcreeze un interes enorm pe piaţa locală astfel că unii oamenii devânzări ai Cosmote şi Vodafone au ajuns să facă liste pentrulivrarea prioritară a iPhone 4, potrivit unor surse de pe piaţă,neconfirmate oficial de companii. Interesul pentru iPhone 4 estestimulat şi de faptul că lansarea are loc înainteasărbătorilor.

Cosmote va lansa iPhone 4 în 13 magazine din 8 oraşe în aceastăseară, în timp ce Vodafone va lansa telefonul într-un magazin dincentrul Capitalei la miezul nopţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO