Business Hi-Tech

Dilemă: Ce a cumpărat AOL pentru 315 milioane dolari? Un Huffington Post cu mii de colaboratori revoltaţi

Dilemă: Ce a cumpărat AOL pentru 315 milioane dolari? Un Huffington Post cu mii de colaboratori revoltaţi

Autor: Adrian Voicu

10.02.2011, 10:34 14

Huffington Post a fost un site care s-a bucurat din plin decontribuţia colaboratorilor neplătiţi pentru a câştigacititori.

Cu un număr de 25 de milioane de vizitatori unici în decembrie,site-ul se baza mai ales pe ajutorul colaboratorilor neplătiţi -mii de autori, actori, activişti oameni din educaţie, comedieni -care au participat zilnic la fluxul de ştiri al site-ului.

Dar a venit şi ziua de 7 februarie, zi în care AOL a anunţatachiziţia site-ului şi o zi în care miile de colaboratori s-aupomenit cu un mail în cutiile poştarele în care fondatoareasite-ului Arianna Huffington le-a scris "Mulţumesc pentru că aţifost o componentă vitală a familiei Huffington Post - care dintr-odată a devenit cu mult mai mare", scrie Business Week.

Fondatoarea i-a asigurat pe colaboratori că, deşi rolul ei se vaschimba - urmând să supravegheze conţinutul publicat pe site-uriAOL, al lor va rămâne acelaşti. "Împreună, companiile noastre voravea o bază combinată de 117 milioane de cititori unici lunar înSUA - şi 250 de milioane la nivel global - postările noastre urmândsă aibă un impact mai mare la nivel naţional şi global". "Aceastaeste singura schimbare reală pe care o veţi observa - mai mulţioameni care vor citi ceea ce scrieţi".

Atât şi nimic mai mult, deşi Arianna Huffington a primit 315milioane de dolari, din care 300 de milioane bani gheaţă.

De la lansarea site-ului în 2005, Huffington Post s-a bazatfoarte mult pe colaboratorii neplătiţi pentru a face rost de ştirişi opinii din toate domeniile.

În apărarea site-ului, Roy Sekoff, editor fondator al site-ului,declară că numărul celor nemulţumiţi este unul redus. "Nimeni nu aîncercat să păcălească pe nimeni. Când am pornit la drum am avut500 de colaboratori. Acum avem aproape 15.000 de de oameni care facblogging cel puţin o dată. Au venit la noi şi au spus, 'Te rog,poate fi materialul meu pe site-ul tău?'".

Andy Borowitz, unul dintre comedienii care au participat cumateriale la site-ul Huffington Post, scria pe Twitter imediat dupăaflarea veştii privind vânzarea Huffington Post: "Partea mea dinvânzarea Huffington Post, zero dolari, a fost puţin camdezamăgitoare". Întrebat de Bloomberg Businessweek daca poatecomenta cu privire la un posibil nou model de plată acesta areplicat: "Aş fi fericit să comentez... dacă mă plătiţi".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO