Business Hi-Tech

Directorul financiar al Romtelecom: Am crescut pe TV şi internet fără să facem achiziţii

Anastasios Tzoulas, directorul executiv financiar al companiei

Anastasios Tzoulas, directorul executiv financiar al companiei

Autor: Adrian Seceleanu

08.05.2013, 13:16 1007

Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori locali de comunicaţii, a înregistrat în primul trimestru creşteri ale numărului de clienţi pentru serviciile de televiziune şi internet, de 7, respectiv 5%, fără ca operatorul să facă vreo achiziţie, a declarat Anastasios Tzoulas, directorul executiv financiar al companiei.

“Numărul clienţilor de servicii TV şi acces la internet a crescut organic, cu 7,3% şi respectiv peste 5%, în comparaţie cu anul precedent, reprezentând peste jumătate din numărul conexiunilor de voce, dovedind astfel eficienţa strategiei Romtelecom de a-şi proteja  baza de clienţi”, a spus Tzoulas.

Numărul de linii de telefonie fixă al Romtelecom a scăzut cu 5,9%, la 2,3 milioane, în timp ce numărul de clienţi pentru serviciile de internet a urcat cu 5,2% la 1,217 milioane iar cel de utilizatori de servicii TV a avansat cu 7,3%, la 1,277 milioane.

În anii trecuţi Romtelecom a cumpărat platformele de televiziune prin satelit Boom TV şi AKTA satelit, iar compania sa de cablu - NextGen a fost activă pe piaţa de achiziţii a jucătorilor mai mici din piaţă.

Veniturile Romtelecom din trim. 1 au fost de 145,5 mil. euro, în scădere cu 9,2%, iar profitul operaţional (EBITDA) a fost de 38,1 mil. euro, în scădere cu 5,7%. Marja EBITDA a Romtelecom a crescut la 26,2% din venituri, faţă de 25,2% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Rezultatele arată că tendinţa de stabilizare a companiei continuă, a afirmat Tzoulas.

“Primul trimestru din anul 2013 a continuat  tendinţa de stabilizare anunţată de companie încă de anul trecut, cu variaţii procentuale de o cifră, în comparaţie cu primul trimestru din 2012 în ceea ce priveşte veniturile, EBITDA, Pro forma EBITDA sau profitul operaţional. Principalele servicii ale companiei, altele decât cele  de voce,  au continuat să înregistreze rezultate bune, cu serviciile TV şi de acces la internet generând creşteri de venituri de 9,2%, respectiv 6,5% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, în timp ce serviciile ICT au avut creşteri de venituri de aproape 30%. Aceste creşteri au reuşit să modereze  scăderea veniturilor generate de serviciile de voce”.
În acest an, pe segmentul consumer, compania se va concentra pe serviciile de televiziune şi acces la internet, a adăugat el.

“Pentru segmentul business, serviciile de internet & date şi ICT vor fi în continuare principalele motoare de creştere, pe lângă serviciile BPO şi de cloud computing. În primul trimestru al acestui an, Romtelecom Business Solutions şi-a menţinut poziţia de lider de piaţă pentru serviciile de voce internet şi date fixe, în ciuda competiţiei acerbe de pe acest segment. O modalitate de a face faţă provocărilor pieţei o reprezintă exploatarea sinergiilor cu Cosmote şi a avantajelor generate de apartenenţa la un important grup international”, a spus directorul financiar al Romtelecom.

Grupul elen OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom, controlează în România şi Cosmote, al treilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă. Acţionarul majoritar al OTE este grupul german Deutsche Telekom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO