Business Hi-Tech

Era Facebook, Google şi Twitter aşa cum le cunoaştem, este pe sfârşite

Era Facebook, Google şi Twitter aşa cum le cunoaştem,...

Autor: Mihai Draghici

19.10.2017, 17:01 535

Membri ai Senatului SUA lucrează la un proiect de lege care vizează introducerea unor reglementări speciale privind activităţile platformelor online Facebook, Google şi Twitter, pe fondul suspiciunilor referitoare la ingerinţele Rusiei, informează site-ul Axios.com şi cotidianul Financial Times.

Proiectul "Legii reclamelor corecte" a apărut după ce s-a aflat că o structură rusă care se numeşte Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA), care ar avea legături cu Kremlinul, a cumpărat spaţiu publicitar pe platforme de socializare online pentru a influenţa opiniile înaintea scrutinului prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016.

Proiectul de lege este elaborat de senatorii democraţi Amy Klobuchar, membru al Comisiei juridice a Senatului SUA, şi de Mark Warner, vicepreşedintele Comisiei pentru informaţii. Iniţiativa este susţinută şi de senatorul republican John McCain.

"Rusia a încercat să influenţeze scrutinul prezidenţial din 2016 cumpărând şi plasând publicitate pe platforme online precum Facebook, Twitter şi Google. Conţinutul şi cumpărătorul acestor reclame sunt un mister pentru public din cauza legilor învechite care nu au reuşit să ţină pasul cu tehnologia", a explicat senatorul Mark Warner.

"Legea reclamelor corecte ar împiedica interlocutori străini să influenţeze alegerile prin garantarea faptului că reclamele politice vândute în spaţiul digital respectă aceleaşi reglementări precum cele din televiziune şi radio", a subliniat Mark Warner.

Potrivit site-ului Axios.com, proiectul prevede modificarea unei legi din anul 2002, introducând reglementări privind reclamele de pe platforme online similare cu cele valabile pentru televiziuni şi radio.

În plus, administratorii platformelor online vor fi obligaţi să deţină date despre cumpărătorii spaţiilor publicitare şi să ia măsuri "pentru a se asigura că indivizi şi entităţi străine nu achiziţionează spaţiu pentru publicitate de tip politic în scopul influenţării electoratului american".

Potrivit serviciilor secrete americane, preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a ordonat campania de influenţare a rezultatului scrutinului prezidenţial din SUA în scopul facilitării victoriei lui Donald Trump şi în ambiţia de a submina sistemul liberal-democratic occidental.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO