Vânzările de telefoane mobile de tipul „rugged” („antişoc”) – rezistente în medii şi condiţii dure de utilizare, cum ar fi temperaturi extreme, umiditate sau praf – au în prezent o pondere de doar 2-3% în totalul pieţei locale de telefoane mobile, însă în următorii doi ani procentul va ajunge la circa 10%, potrivit estimărilor lui Liviu Nistoran, CEO-ul şi fondatorul producătorului autohton de dispozitive mobile Evolio.
„În prezent, segmentul telefoanelor «rugged» reprezintă aproximativ 2-3 % din piaţa telefoanelor mobile din România şi estimăm o creştere de până la 6-7% anul viitor şi de peste 10% în 2017. Este un segment de nişă care câştigă teren în contextul unei pieţe dinamice şi al specializării tot mai pronunţate”. Anul trecut, pe piaţa locală s-au vândut circa 4,5 mil. de telefoane mobile în valoare de 550 milioane de euro. Dintre acestea, 2,5 mil. au fost smartphone-uri, valoarea vânzărilor reprezentând 90% din totalul pieţei de profil.