Business Hi-Tech

Floria.ro a depăşit pragul de 10 mil. lei cifră de afaceri în 2023: Valoarea medie a unei comenzi a crescut la 300 lei

Marina Popescu, director general al Floria.ro

Marina Popescu, director general al Floria.ro

Autor: Ioana Nita

31.01.2024, 21:07 343

Floria.ro, una dintre cele mai mari florării online de pe plan local, parte din grupul cu acelaşi nume, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 10.670.000 lei (circa 2,1 mil. euro), în creştere cu 7,5% faţă de 2022, avansul fiind susţinut de extinderea ofertei cu produse complementare buchetelor de flori.

"Am adăugat mai multe produse complementare anul trecut, în special din zona gourmet, precum torturi, macarons, praline, eclere, Prosecco, ceai sau cafea, dar şi parfumuri, cosmetice sau cărţi", a precizat Marina Popescu, director general al Floria.ro.

Valoarea medie a buchetelor de flori comandate pe Floria.ro în 2023 a înregistrat o creştere de 5% comparativ cu 2022 şi se situează la 300 lei, cele mai multe şi mai mari vânzări având loc în lunile februarie, martie şi la finalul de an. Cele mai populare aranjamente de flori în 2023 au fost la fel ca şi în anii trecuţi cele care conţin trandafiri, urmate de frezii şi hortensii.

Pe zona B2B, clienţii Floria.ro au plasat anul trecut mai multe comenzi de buchete de flori pentru înfrumuseţarea birourilor, dar şi pentru angajaţi sau parteneri, la ocazii speciale precum zilele de naştere, ziua numelui sau la aniversările legate de vechimea în companie.
“În România obiceiul de a trimite flori colaboratorilor de afaceri sau chiar angajaţilor este încă la început. Circa 1 din 10 buchete sunt trimise în interes de muncă, dar distribuţia este concentrată în perioada 1-8 Martie. Însă acest comportament evoluează, acum 10 ani erau mai puţin de 1 din 100”, a punctat ea.

Pentru livrările din 1 şi 8 Martie, Floria înregistrează precomenzi încă de la începutul anului. Dacă până în 2019 comenzile erau livrate în special la birou, în prezent buchetele livrate în martie ajung doar în procent de cca. 40% în clădirile de birouri, restul de 60% fiind livrate acasă.

“Pe segmentul rezidenţial, circa jumătate dintre livrările pentru aceste sărbători sunt precomenzi, dar pe segmentul corporate, având în vedere volumul, lucrăm exclusiv cu precomenzi, care beneficiază şi de reduceri”, a ad`ugat Marina Popescu.
În topul celor mai comandate flori de către companii în martie 2023, s-au numără lalelele, freziile, zambilele, minirosa şi trandafirii, clienţii optând pentru aranjamentele cu flori sau buchetele simple de 9-11 lalele sau în combinaţie cu frezii, tendinţă, care potrivit estimărilor Floria.ro, se menţine şi în 2024. Pe segmentul B2C, aranjamentele florale care conţin trandafiri alături de elemente exotice sau flori mai puţin obişnuite au fost şi preferatele clienţilor anul trecut. Freziile şi hortensiile completează topul celor mai populare flori în 2023, fiind prezente în cele mai multe buchete comandate.

La nivel na]ional, coşul mediu se situează în jurul valorii de 300 lei şi a fost similar cu media comenzilor plasate din Bucureşti, îns` \n ceea ce priveşte comenzile plasate de românii stabiliţi în afara ţării, valoarea medie în 2023 a fost cu 25% mai mare decât media comenzilor din România.

La nivel na]ional, cele mai multe comenzi s-au livrat din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi şi Braşov, \n timp ce pe plan internaţional cele mai multe comenzi s-au livrat în Regatul Unit al Marii Britanii, State Unite ale Americii, Italia, Franţa, Spania şi Olanda.

În ceea ce priveşte numărul de comenzi, sexul feminin conduce detaşat, 64% din totalul de comenzi în 2023 fiind plasate de femei. Pe grupe de vârstă, cea mai mare comandă medie pe teritoriul ţării se înregistrează de la clienţi între 35- 44 ani (319 lei).

Florile comandate pe Floria.ro pot fi livrate oriunde în ţară, dar şi în străinătate, în 2-4 ore de la confirmarea comenzii. Platforma Floria.ro asigură livrare de luni până duminică, naţională şi internaţională.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO