Ghenea: Antreprenorii români merg pe o abordare tip „fashion“

8 nov 2011 Autor: Cristina Cuncea - Mediafax

Ghenea: Antreprenorii români merg pe o abordare tip „fashion“

Marius Ghenea, preşedintele FiT Distribution: Am vorbit şi cu antreprenori din alte ţări din zonă, şi ai noştri sunt mai inteligenţi.

Antreprenorii români caută afaceri cât mai simple şi cu bariere de intrare joase şi de multe ori se orientează după tendinţe, este de părere Marius Ghenea, cel care controlează Fit Distribution.

Antreprenorii români cel mai adesea clonează afaceri decât să inoveze idei de afaceri, deşi sunt inteligenţi şi creativi, a declarat Marius Ghenea, preşedintele grupului de firme FiT Distribution, menţionând totodată că aceştia nu prea înţeleg mecanismele financiare ale afacerilor.

"Am vorbit şi cu antreprenori din alte ţări din zonă, şi ai noştri sunt mai inteligenţi. Sunt foarte creativi, ceea ce la început este un plus, dar în cele din urmă se transformă în minus, pentru că excesul de creativitate duce la defocalizare şi uneori acest lucru este fatal pentru business. Un lucru foarte important, la care trebuie lucrat este că antreprenorii români au prea puţină înţelegere cu privire la problemele financiare ale afacerii. Este şi vina şcolii. Dacă îi întrebi de cifre, îţi spun: stai să întreb contabila. Trebuie să înţeleagă mecanismele şi principiile financiare ale afacerii", a declarat, la un seminar pe teme de antreprenoriat, Ghenea, care este şi profesor în prima şcoală de antreprenoriat din România - School for Startups România.

În ceea ce priveşte zonele în care antreprenorii români sunt activi, Ghenea spune că aceştia nu sunt prea inovatori, ci urmăresc domenii "în trend", cât mai simple şi cu bariere de intrare joase. "Aş vrea mai mult business inovator decât de tip clonă. Ne uităm în străinătate şi spunem vreau şi eu o afacere ca asta. De multe ori însă aceste afaceri sfârşesc prin a fi doar clone, fără valoare. Antreprenorii români merg într-o abordare de tip fashion trend. Se merge după trend. Se caută afaceri cât mai simple şi cu bariere de intrare joase", a adăugat Ghenea.

În opinia sa, ecosistemul antreprenorial din România suferă mai ales din cauza educaţiei în domeniu. "Există unele părţi din ţară unde există activitate febrilă din acest punct de vedere, dar nu focalizată, structurată. Majoritatea facultăţilor au cursuri de antreprenoriat, dar nu vreţi să ştiţi cine predă această disciplină. Aceste cursuri ar trebui să fie incluse în programa şcolară şi în strategia pentru educaţie. Această materie trebuie predată de oameni care au experienţă antreprenorială. Trebuie experienţă antreprenorială şi background în domeniu."

Mediul antreprenorial din România suferă, în opinia lui Ghenea, din cauza lipsei de modele. "Din 2007-2008 avem unele modele, dar trebuie promovate. Altă problemă cu modelele este că nu ştim să delimităm modelele false de cele reale", a mai spus Ghenea.

Grupul deţinut de Ghenea cuprinde segmentul IT, magazinele online PCfun.ro, ElectroFun.ro, 24PC.ro şi shopIT.ro, precum şi site-urile www.floridelux.ro şi site-ul sezonier www.brazidecraciun.ro

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.11.2011

 
Cuvinte cheie:
Marius Ghenea
, Fit Distribution
, antreprenori români

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Abonează-te la Închide