Business Hi-Tech

Grecii promoveaza doi romani de 32 de ani in ierarhia Romtelecom

Grecii promoveaza doi romani de 32 de ani in ierarhia Romtelecom

Catalin Dima

08.10.2009, 00:00 324

Două dintre cele mai importante departamente ale Romtelecom, prin care sunt coordonate, pe de o parte, interacţiunea companiei cu autorităţile şi, pe de altă parte, eforturile de transformare a celui mai mare operator de telefonie fixă la noile condiţii de pe piaţă, au intrat în subordinea a doi manageri români, Cătălin Dima şi Ovidiu Ghiman, potrivit datelor de pe pagina web a companiei.

Cătălin Dima, care ocupa funcţia de director executiv juridic şi de relaţii al companiei, a preluat şi atribuţiile pe segmentul de reglementare, în timp ce Ovidiu Ghiman a fost promovat în rândul managementului executiv al operatorului şi a primit în plus şi sarcina de a supraveghea proiectele de schimbare care se desfăşoară în interiorul firmei.

Schimbările din managementul Romtelecom au avut loc pe fondul deciziei lui Harm Aben, director executiv transformare şi relaţii operatori, de a pleca din companie. "Harm Aben va pleca din Romtelecom pentru a urma un alt traseu profesional, după mai mult de patru ani de activitate prin care a contribuit semnificativ la evoluţia companiei", au precizat pentru ZF reprezentanţii operatorului.

Cătălin Dima şi Ovidiu Ghiman, doi dintre cei 13 manageri care fac parte din echipa de conducere a Romtelecom, au preluat responsabilităţi cheie pentru compania controlată de OTE şi Deutsche Telekom într-un moment cheie al dezvoltării operatorului.

Dima, care a venit la Romtelecom în 2002 pe poziţia de consultant juridic din postura de avocat asociat la Boştină & Asociaţii, va gestiona tot ceea ce înseamnă interacţiunea companiei cu autorităţile.

Mutarea vine într-un moment în care Romtelecom se pregăteşte pentru noi războaie pe segmentul de reglementare cu rivalii de la Orange şi Vodafone, spre exemplu. Cei doi operatori de telefonie mobilă cer autorităţii de reglementare în comunicaţii să impună obligaţii mai dure Romtelecom pentru a putea oferi internet prin infrastructura fixă a fostului monopol din telefonia fixă.

Singurul manager român de la întâlnirea şefilor OTE şi Deutsche Telekom cu Băsescu

Răspunzând de reglementare el va asigura interacţiunea companiei nu doar cu autoritatea de reglementare, ci şi cu ministere, Guvern sau mediul politic.

Dima, care are în subordine aproximativ 50 de oameni, a fost preferat pentru această poziţie având în vedere atât implicarea în trecut în proiecte cheie ale Romtelecom, cât şi avantajul pe care îl are compania din numirea unui român într-o funcţie care presupune contacte cu mediul politic şi economic local.

Cum a ajuns Dima să fie, spre exemplu, singurul român care a participat în urmă cu un an la întâlnirea top-managementului OTE şi Deutsche Telekom cu preşedintele României Traian Băsescu la Cotroceni? Motivaţia stă în proiectele delicate în a căror rezolvare a fost implicat în trecut Dima, printre care schimbarea acţionariatului Cosmorom (actualul Cosmote) în 2005 sau restructurarea companiei.

De la RCS&RDS în top-managementul celui mai mare rival

Ovidiu Ghiman, născut în anul 1977 în Cluj, a început să lucreze în domeniul telecomunicaţiilor din 1998, în cadrul grupului RCS&RDS, unde a ajuns până la nivelul de director comercial.

El a fost unul dintre puţinii oameni care au reprezentat la nivel public RCS&RDS, fapt care l-a plasat în prim planul industriei locale telecom, pe măsură ce şi compania controlată de Zoltan Teszari şi-a mărit cota de piaţă.

În primăvara acestui an Ghiman anunţa una dintre cele mai surprinzătoare mutări de pe piaţa locală telecom: "transferul" la unul dintre cei mai duri rivali ai RCS&RDS - Romtelecom. Prin noua poziţie Ghiman primeşte responsabilităţi cheie în cadrul companiei, respectiv trasarea strategiei pentru businessul de bază al Romtelecom. "El este cel care trebuie să spună unde trebuie să ajungă Romtelecom şi ce drum trebuie să urmeze", explică surse din interiorul companiei.

Confruntat cu o concurenţă dură din partea unor operatori ca RCS&RDS şi UPC, Romtelecom încearcă să se dezvolte puternic pe televiziune şi internet, pentru a compensa scăderea pe telefonia fixă.

Venituri mai mici dar profit mai mare

Compania estimează că va încheia anul 2009 cu un rezultat mai bun decât cel raportat în 2008 în privinţa profitabilităţii, iar obiectivul managementului companiei pe partea de venituri este ca rata de scădere să fie sub cea a Produsului Intern Brut (PIB), prognozată de autorităţi la 8-8,5%.

În primele şase luni, potrivit datelor grupului elen OTE, acţionarul majoritar, Romtelecom a obţinut venituri de 408,7 milioane de euro, în scădere cu 7,6% faţă de rezultatul din intervalul ianuarie-iunie 2008, în timp ce profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) a crescut cu 8,5%, la 134,9 mil. euro
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO