Business Hi-Tech

Groupon s-a prăbuşit pe bursă, modelul de business fiind pus în discuţie

Groupon s-a prăbuşit pe bursă, modelul de business fiind pus în discuţie

Foto AFP

Autor: Adrian Seceleanu

12.11.2012, 00:04 1766

Compania americană Groupon, care vinde pe internet cupoane de reducere pentru diverse produse şi servicii în mai multe ţări din lume, inclusiv România, mai valorează pe bursă doar 1,8 mld. dolari faţă de 12,7 mld. dolari în urmă cu un an, pe fondul rezultatelor financiare sub estimări, scrie Bloomberg.

Acţiunile companiei au scăzut vineri cu 30% până la un nivel record de 2,76 dolari la New York după anunţarea rezultatelor pe al treilea trimestru. Compania a raportat pierderi de 2,98 mil. dolari şi venituri de 568,6 mil. dolari, în creştere cu 32%, dar mai mici decât estimările de 591 mil. dolari ale analiştilor.

Vânzările internaţionale ale Groupon au fost de 276,9 mil. dolari, în scădere cu 10% faţă de anul precedent. Compania a fost afectată de evoluţiile de pe pieţele valutare şi de cererea scăzută pentru cupoane de reduceri de pe pieţele din afara SUA.

În România Groupon este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Compania a avut anul trecut în România o cifră de afaceri de 418.543 de euro şi o pierdere netă de 1,2 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO