Business Hi-Tech

ICEEFEST 2016. Realitatea augmentată şi cea virtuală schimbă interacţiunea dintre branduri şi clienţi

Tehnologia de realitate augmentată permite vizualizarea în timp real a unui obiect din mediul înconjurător într-un format supradimensionat

Tehnologia de realitate augmentată permite vizualizarea în timp real a unui obiect din mediul înconjurător într-un format supradimensionat

Autor: Ioana Nita

13.06.2016, 00:07 577

Tehnologiiile de realitate aug­mentată („augmented reality“ - AR) şi realitate vir­tuală („virtual reality“ - VR) sunt în prezent cele mai fierbinţi subiecte din industria digitală, tot mai multe companii şi branduri din diferite domenii exploatând noi oportunităţi de business şi experi­mentând noi modalităţi de a inter­acţiona cu clienţii, au declarat participanţii de anul acesta la ICEEFEST, cel mai mare eveni­ment din industria digitală la nivelul regiunii.

Tehnologia de realitate augmentată permite vizualizarea în timp real a unui obiect din mediul înconjurător într-un format supradimensionat cu ajutorul senzorilor de care dispune dispozitivul mobil – de sunet, video, grafică şi GPS, astfel încât să intensifice percepţia realităţii. Cu ajutorul tehnologiei de realitate augmentată, împre­ună cu puterea de calcul a echipa­mentului şi cu tehnologia de recunoaştere a obiec­telor, informaţiile prezentate în lumea reală din jurul utilizatorilor devin inter­active, putând fi controlate în mod digital. Spre deosebire de realitatea augmentată, tehno­logia de realitate virtuală presupune transpunerea într-un cu totul alt mediu prin intermediul unor ochelari speciali şi al unei aplicaţii pe smartphone.

Una dintre principalele aplicabilităţi ale celor două tehnologii este în domeniul media, brandurile putând interacţiona astfel cu clienţii într-un mod inedit şi captivant.

“Cu ajutorul tehnologiei de realitate augmentată este mai uşor să îi arăţi clien­tului ceea ce vrei. Realitatea se extinde practic prin tehnologia de realitate augmentată, în timp ce prin intermediul tehnologiei de realitate virtuală îl transporţi pe utilizator într-o altă realitate”, a explicat Sergiu Ardelean, director de creaţie în cadrul companiei Innovation.rocks din Austria care este specializată în furnizarea de soluţii digitale bazate pe realitate augmentată şi realitate virtuală. Echipa Innovation.rocks numără în prezent 50 de persoane care lucrează în cele patru sedii din Viena, München, Shanghai şi Hong Kong. Printre clienţii companiei se numără jucători mari din diferite industrii, cum ar fi IBM, Hornbach, Helvetica, Harman-Kardon, Jaguar, Siemens, Raiffeisen, Bosch, Audi sau Telekom. 

„Acum lucrăm pentru prima dată cu un client din România. Este vorba de Volks­wagen“, a precizat el. Innova­tion.rocks a dezvoltat pentru lansarea mo­delului Volkswagen Tiguan o soluţie de realitate virtuală care le permite utili­za­torilor să îşi configureze echiparea maşinii şi cu­loarea acesteia şi chiar să vadă cum ar arăta să aibă un model VW parcat în faţa casei.

Aplicaţiile mobile care folosesc tehnologia de realitate virtuală încep să fie tot mai explorate de marile branduri, compania americană Discovery lansând la rândul ei încă de anul trecut o aplicaţie dedicată, numită Discovery VR. Aceasta le oferă utilizatorilor acces la o colecţie de clipuri video filmate la 360 de grade prin care pot „trăi virtual“ diferite experienţe din culisele emisiunilor Disco­very sau din diferite colţuri ale lumii.  Aplicaţia Disco­very VR poate fi utili­zată cu ajutorul echipa­men­telor de realitate virtuală Google Cardboard şi Samsung Gear VR.

 „Aplicaţia a fost descărcată de 800.000 de utilizatori din întreaga lume, fără a fi promovată. Faţă de anul trecut numărul de utilizatori s-a dublat. Lumea este foarte încântată, iar noi suntem fericiţi de modul în care a reacţionat piaţa. Aplicaţia a fost dezvoltată în SUA şi majoritatea utilizatorilor sunt de acolo”, a spus Juliet Dervin, director pentru integrare digitală în cadrul Director of Digital Integration Discovery Networks pentru regiunea Europa Centrală şi de EST, Orientul Mijlociu şi Africa (CEEMEA). Majoritatea utilizatorilor din această regiune sunt din Europa Centrală şi de Est. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO