Tot ce trebuie să ştiţi despre Black Friday:

Lista retailerilor care au anunţat până acum reduceri între 30 şi 90%

22 nov 2012 Ziarul Financiar

"Black Friday", un eveniment de shopping importat din SUA, se organizează anul acesta pe data de 23 noiembrie, marcând intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin reduceri semnificative ale preţurilor timp de o zi pentru mai multe produse. Anul acesta, companiile care şi-au anunţat participarea la eveniment nu se restrâng doar în domeniul IT, electronice, ofertele venind din cele mai neaşteptate sectoare: vopsele, imobiliare sau fonduri mutuale.

Circa 4,1 milioane de români au auzit de campania de reduceri Black Friday şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.

Ziarul Financiar vă prezintă lista celor mai importanţi jucători care şi-au anunţat participarea la cel mai aşteptat eveniment al anului de către cumpărători:

Orange, numărul unu pe piaţa locală telecom, va desfăşura exclusiv online în perioada 19-25 noiembrie, o campanie denumită "black week", pe www.orange.ro, prin care "sute de tipuri de produse" vor avea preţuri reduse cu până la 90%, potrivit unui anunţ al operatorului.

eMag, cel mai mare retailer online IT&C local, va avea de Black Friday în ofertă 300 de produse unice pentru care reducerile vor ajunge până la 80% şi pe care compania se aşteaptă să le epuizeze în câteva ore, a declarat în cadrul emisiunii ZF Live Iulian Stanciu, directorul general al eMag. Stocul total este undeva la peste 120.000 de bucăţi - doar produsele pentru Black Friday, în plus faţă de stocul normal. El a precizat că în cadrul Black Friday cea mai mare reducere nominală va fi de 2.500 de lei. Cea mai mare parte a reducerilor va fi de 40-60%, a adăugat şeful eMag.

Magazinele IT&C online cel.ro şi oktal.ro sunt cele mai recente nume de pe lista companiilor care au anunţat că vor desfăşura campanii de reduceri ale preţurilor în jurul datei de 23 noiembrie - când are loc evenimentul de shopping "Black Friday".

Retailerul cel.ro, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă, a pregătit reduceri de până la 80% la toate categoriile de produse, dar în special la laptop-uri, tablete şi televizoare LED. Reprezentanţii companiei asigură existenţa unui stoc suficient, "sute de bucăţi la majoritatea reperelor". Reducerile vor începe de joi noaptea şi vor continua până la epuizarea stocului, iar promoţiile generale vor ţine până duminică, a spus Tiberiu Pop, directorul general al companiei.

Retailerul online oktal.ro va avea în promoţie aproximativ 20 de produse, pentru care reducerile vor fi în general de peste 50%, a precizat pentru ZF Dan Dumitrescu, Director General al magazinului online.

Producătorul local de computere şi servere Maguay şi Clickshop - magazinul online deţinut de Romtelecom - vor participa la evenimentul de shopping "Black Friday" care va avea loc în data de 23 noiembrie şi în cadrul căruia mai multe produse vor fi oferite la preţ redus.

Black Friday 2012 şi la Altex, Cel.ro, Oktal.ro şi Orange

Altex România, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice şi produse IT din România după cifra de afaceri, va avea în fiecare zi din perioada 21-25 noiembrie reduceri la diferite categorii de produse şi nu doar în ziua de Black Friday - pe 23 noiembrie, a declarat pentru ZF Dan Ostahie, preşedinte şi CEO al companiei. Reducerile vor fi de până la 50% şi chiar până la 70% pentru toate categoriile de produse: IT, televizoare, electrocasnice mari, smartphone-uri, electrocasnice mici, entertainment şi gaming.

La rândul său, Domo Retail a anunţat printr-un comunicat de presă că pe 23 noiembrie reţeaua îşi deschide larg porţile pentru "vizită şi cumpărături deştepte", în cadrul promoţiei fiind reunite sute de produse. Debutul campaniei pe site-ul domo.ro va fi dat la miezul nopţii, chiar de la primele minute ale zilei de vineri "şi va continua pe parcursul zilei atât pe site, cât şi în reţeaua de magazine din toată ţara", spune Iuliana Georgescu, client service director la Domo Retail.

Azerty.ro se numără printre magazinele online care îşi va răsplăti clienţii cu oferte generoase, oferind în "Vinerea Neagră" discounturi de până la 50% la anumite produse din categoriile Laptopuri, Electronice, Componente PC, Aparate foto, Electrocasnice şi Îngrijire Personală.

Cu mai bine de o săptămână înainte de startul la cumpărături cu discount, Koyos a anunţat că va face reduceri de preţ de până la 80% la sute de repere, ba, mai mult, faţă de anul trecut ofertele vor include două noi categorii de produse - electrocasnicele mari şi produse pentru baie.

F64.ro, cel mai mare retailer de echipamente fotografice din România, cu o cifră de afaceri care ar putea depăşi 20 de milioane de euro în 2012, anunţă reduceri de până la 50%. "Reducerile se vor aplica atât aparatelor foto din categoria compactelor, cât şi DSLR-urilor şi aparatelor profesionale high-end.Totodată, se vor aplica reduceri şi la aparatele mirrorless", potrivit oficialilor F64. "Am pregătit deja stocul, avem mii de unităţi care vor beneficia de reduceri. Acţiunea de anul trecut a fost un real succes pentru noi, ne dorim ca anul acesta să depăşim rezultatele din 2011", a declarat Marian Alecsiu, general manager al F64 Studio.

Oficialii evomag.ro, un alt retailer online IT&C, anunţă de asemenea reduceri semnificative, între 30 şi 70%. "Pentru acest an am pregătit produse din următoarele categorii: laptop-uri, tablete, telefoane mobile, componente PC, televizoare, foto şi electrocasnice. La anumite produse cu aşteptări foarte mari de vânzări avem stoc de sute de unităţi. Avem reduceri între 30 şi 70% iar traficul de vizitatori unici la care ne aşteptăm este între 5 şi 10 ori mai mare faţă de o zi normală. Campania noastră va ţine şi o parte din week-end", a spus Pătraşcu, directorul executiv al evomag.ro.

La mare căutare s-ar putea dovedi gadget-urile, "pentru că sunt foarte potrivite pentru cadouri în perioada de sărbători", se aşteaptă Marius Ghenea, omul de afaceri care deţine, prin Fit Distribution, o serie de magazine online, printre care şi PCGarage. El crede că toate site-urile din grup vor avea rezultate foarte bune, pe de o parte graţie ofertelor pregătite, iar pe de altă parte pentru că în preajma Crăciunului "clienţii sunt mai interesaţi de o varietate mai mare de produse decât în alte perioade ale anului". Pentru PCGarage, Black Friday a fost în 2011 cea mai bună zi de vânzări din întreg anul.

Euro GSM spune că va reduce preţurile de Black Friday cu până la 50% la diverse accesorii şi dispositive mobile. Printre accesoriile aflate la promoţie vinerea aceasta se află căşti bluetooth, capace de protecţie pentru smartphone-uri, încărcătoare, tocuri şi huse, suporturi pentru maşină sau genţi de laptop.

FunDeal, un site care promovează în mod tradiţional reduceri la diverse produse, de la mese la restaurant până la excursii în străinătate, promite "reduceri impresionante" cu ocazia Black Friday.

Black Friday, ziua cu cele mai mari reduceri din an în cumpărăturile online, promovată anul trecut de retailerii IT&C, şi-a găsit în 2012 un corespondent şi pe piaţa imobiliară, unde o companie de consultanţă promovează oferte promoţionale pentru contractele semnate vineri.

ESOP Consulting, o companie de consultanţă imobiliară prezentă pe piaţa locală în ultimii zece ani, care include pe lista clienţilor Cosmote, Enel sau Ipsos Interactive Services, a anunţat marţi oferte promoţionale pentru două dintre clădirile de birouri pe care le reprezintă.

Industria mobilei s-a alăturat, iar Mobexpert, cel mai mare grup de profil, a anunţat reduceri la decoraţiuni şi mobilă în Outlet-ul din Pipera. Campania se întinde pe durata întregului week-end, însă vizează numai magazinul Outlet din Pipera.

Fondurile mutuale intră şi ele în hora ofertelor speciale de Black Friday. Investitorii care vor cumpăra unităţi la opt dintre fondurile mutuale administrate de societatea Certinvest vineri, nu vor plăti comisioane de subscriere.

Policolor, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de lacuri şi vopsele, a anunţat că va intra în campania Black Friday, urmând ca vineri, 23 noiembrie, să reducă preţurile cu până la 40% în cele 7 magazine proprii din Bucureşti şi din ţară. Reducerile se vor aplica mai multor produse din categoria vopselelor lavabile, tencuielilor, emailurilor şi lacurilor.

Compania slovenă Studio Moderna, care deţine serviciul de teleshopping Top Shop şi brandul de saltele Dormeo, a anunţat că va intra în campania Black Friday, urmând ca în perioada 23-25 noiembrie să reducă preţurile cu până la 70%, în magazinele Top Shop şi Dormeo din Bucureşti şi din marile oraşe ale ţării. Reducerile se vor aplica mai multor produse sub umbrela brandurilor Dormeo, Walkmaxx, Delimano, Shark, Kosmodisk, Ivyss şi Top Shop. Aceleaşi oferte sunt diponibile şi în reţeaua site-urilor Studio Moderna.

Alte magazine care au anunţat promoţii de Black Friday sunt :

  • Black Friday 2012 la Quickmobile.ro

  • Black Friday 2012 la Marketonline.ro

  • Black Friday 2012 la Sigmanet.ro

  • Black Friday 2012 la Mediagalaxy.ro

  • Black Friday 2012 la Miniprix

  • Black Friday 2012 la Fashiondays.ro

  • Black Friday 2012 la Fashionup.ro

  • Black Friday 2012 la Amafashion.ro

  • Black Friday 2012 la Fotohobbyshop.ro

  • Black Friday 2012 la Bbcollection.ro

  • Black Friday 2012 la Watchshop.ro
  • Black Friday 2012 la ITGalaxy.ro

  • Black Friday 2012 la FunGadgets.ro

  • Black Friday 2012 la TinaR.ro

Cele mai importante ştiri despre Black Friday 2012

eMag estimează 2 milioane de vizite pe site de Black Friday

Flanco vinde de 10 mil. euro de Black Friday 2012

Sondaj zf.ro: Black Friday sau promoţii de Craciun? Ce preferă cititorii

Orange anunţă campania "Black Week", cu reduceri de până la 90% pentru achiziţii online

Black Friday, singura zi din an în care românii cheltuie peste 10 mil. euro pe IT&C. eMag: "va fi cel mai tare eveniment de shopping"

Vânzări de Black Friday 2012

Altex - cel mai mare retailer electro-IT local, a anunţat că estimează vânzări de 5 milioane de euro pentru BlackFriday 2012. Totodată, eMag, care controlează circa 70% din piaţa IT&C online ar putea depăşi pragul de 10 milioane de euro anul acesta, având în vedere cele 8 milioane de euro pe care le-a încasat anul trecut.

Flanco a anunţat că estimează vânzări de 10 milioane de euro în weekendul Black Friday.

Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei de curierat Fan Courier, cu afaceri anuale de 40 de milioane de euro, spune că Black Friday este un model de business importat cu succes de România, iar companiile de curierat au luat măsuri pentru a nu fi descoperite în faţa valului uriaş de comenzi care, anul trecut, a provocat întârzieri de până la 2 săptămâni în livrarea comenzilor.

Vedeţi şi cum se pregătesc companiile de curierat de Black Friday după ce anul trecut comenzile au fost livrate şi "după două săptămâni" - Click pe FOTO

Peste 100.000 de utilizatori s-au aflat în acelaşi timp pe site-ul eMag de Black Friday anul trecut, aglomerând traficul până la imposibilitatea utilizării domeniului web, afirmă pentru Ziarul Financiar Iulian Stanciu, directorul general al companiei care deţine aproape două treimi din comerţul IT online din România.

Oficialul companiei susţine că a investit doar în ultimele luni peste 200.000 de euro în software şi echipamente ca parte a unui program demarat încă de anul trecut şi care are ca ţintă, printre altele, ca infrastructura companiei să poată susţine numărul mare de accesări al site-ului, de comenzi şi de apeluri la call-center pentru Black Friday 2012.

"Ne-am pregătit începând imediat cu a doua zi după ediţia Black Friday de anul trecut", spune Iulian Stanciu.

Click pe poză pentru mai multe informaţii despre Black Friday la eMag

 
Cuvinte cheie:
Black Friday
, Black Friday 2012
, Black Friday eMag

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide