Business Hi-Tech

Numarul 2 din retailul online spune ca pe piata este o competitie dura, cu profit mic si probleme mari

Numarul 2 din retailul online spune ca pe piata este o competitie dura, cu profit mic si probleme mari

Click pentru imaginea marita

17.07.2008, 17:50 108

Piata locala de comert electronic, pe care activeaza din ce in ce mai multe magazine online, se indreapta spre o perioada de saturatie, in care jucatorii se vor lupta din ce in ce mai greu pentru a-si mentine pozitia, potrivit estimarilor oficialilor Cel.ro, al doilea magazin de comert online de pe piata, dupa veniturile inregistrate anul trecut.
"Este foarte usor sa intri pe aceasta piata, dar este foarte greu sa rezisti. Competitia este foarte dura, marjele de profit sunt mici si problemele sunt mari", a declarat pentru ZF Mihai Nenciu, new business director al Cel.ro.
"Fara un capital important si oameni cu experienta in domeniu, sansele de reusita sunt minime", a adaugat reprezentantul companiei. Nenciu este de parere ca, in prezent, magazinele online care conteaza pe piata "au un know-how cumulat, fara de care este destul de greu sa mai pornesti la drum".
Primii cinci jucatori de pe piata locala de comert electronic, dupa cifra de afaceri raportata pe 2007, sunt eMag, Cel.ro, PC Garage, Market Online si PC Fun.
Cel.ro, administrat de compania Corsar Grup, a inregistrat o cifra de afaceri de 10 mil. euro in 2007, in crestere cu 85% fata de nivelul de 5,5 mil. euro consemnat in 2006. Obiectivul companiei pentru sfarsitul acestui an este atingerea unui rulaj de cel putin 15 mil. euro, in conditiile in care cifra de afaceri pe primele trei luni a crescut cu 70% fata de 2007, totalizand 4 mil. euro.
Oficialii Cel.ro au precizat ca lucreaza cu o marja de profit de 3%, care reprezinta media generala pe acest segment de piata.
"Aproximativ 80% din profit a fost reinvestit in marketing si logistica. In 2007, nivelul acestor investitii s-a ridicat la circa un sfert de milion de euro, din care 100.000 de euro in marketing, 100.000 de euro in logistica si 50.000 de euro in sisteme informatice", a precizat Nenciu.
El a adaugat ca firma va continua aceste investitii, dar nu va neglija mijloacele fixe, cum ar fi automobilele. "Achizitionarea de noi masini devine vitala pentru a face fata numarului crescut de comenzi", a precizat oficialul Cel.ro.
O alta directie de investitie o reprezinta inchirierea unui nou sediu si training-urile pentru personal. "Angajatii nostri care fac livarile au si cunostinte solide de IT si se ocupa si de punerea in functiune a produselor comandate", a mai spus Nenciu.
Pe de alta parte, reprezentantul companiei a precizat ca Cel.ro nu are in vedere deschiderea unui showroom in viitorul apropiat. "Nu credem in puterea si influenta offline-ului in online; sunt medii diferite, cu metode diferite de marketing si promovare. Nu exista nicio firma care sa aiba o prezenta la fel de puternica pe ambele segmente", a declarat Nenciu. Potrivit propriilor estimari, magazinul online a avut o cota de 12% din piata in 2007 si tinteste un avans cu trei puncte procentuale anul acesta.
Nenciu a precizat ca cele mai bine vandute produse au fost dispozitivele mobile. "Acestea au avut un trend ascendent din 2006. Consideram ca aceasta tendinta se va mentine in continuare, 2008 fiind anul in care laptopurile vor depasi in vanzari desktop-urile", a spus reprezentantul companiei.
Potrivit estimarilor Cel.ro, magazinul online a avut aproximativ 300.000 de vizitatori in ultima luna.
"Rata de conversie (numarul persoanelor care cumpara un produs - n. red.) se incadreaza in ratele pentru comertul online romanesc, dar este cu mult sub nivelul realizat in SUA datorita reticentei cumparatorilor romani pentru aceasta modalitate de achizitie", a spus Nenciu.
El a adaugat ca sub 5% din clientii site-ului prefera sa plateasca cu cardul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO