Business Hi-Tech

Orange: continutul multimedia pentru telefoanele mobile va cunoaste un boom

19.10.2005, 21:47 199

Pe masura ce tehnologiile legate de telefonia mobila se dezvolta si sunt tot mai avansate, permitand transferuri rapide de date si alte asemenea servicii, se pune tot mai mult problema de unde anume vor lua utilizatorii fisierele pe care le vor descarca pe celularul lor (muzica, filme, stiri sportive, jocuri video si aplicatii de business), spun oficialii operatorului de telefonie mobila Orange, detinut de France Telecom.

Pentru a discuta despre viitorul aplicatiilor software pentru telefonul mobil, Orange a invitat peste 450 de reprezentanti ai celor mai cunoscute companii din domeniu, la Code Camp, o reuniune de trei zile in sudul Frantei, ajunsa la a treia editie.

S-au intalnit aici atat producatori de jocuri video, cat si cei de aplicatii de business pentru telefonul mobil, producatori de teme multimedia si creatori de platforme pe care sunt dezvoltate aceste aplicatii. Timp de trei zile, celularul a devenit o vedeta.

Orange considera ca are nevoie de parteneriate cu producatorii de aplicatii pentru a avea succes in domeniul multimedia pentru telefonul mobil.

"Cel mai bun exemplu pentru viitorul downloadului pe telefonul mobil este parteneriatul cu Lucasfilm, care a permis realizarea clipurilor, temelor si tonurilor inspirate din Razboiul Stelelor", a declarat Patrick Rouvillois, vicepresedinte Orange insarcinat cu marketingul.

Videoclipul legat de Star Wars Episodul III a devenit cel mai descarcat produs media pe telefonul mobil din toate timpurile, a precizat el, spunand ca studiile arata ca acesta a obtinut o cota de piata de 30% din totalul produselor multimedia pentru telefonul mobil, in randul clientilor Orange.

Oficialii Orange cred ca tehnologia nu-si atinge rostul daca clientii nu au acces la ea sau nu o pot folosi in interes propriu, sau mai rau, daca nu stiu sa o foloseasca. "Asa am pornit la drum, de la ideea ca tehnologia trebuie sa ajunga la toti oamenii", a explicat Niall O''Keeffe, vicepresedinte Orange. El a estimat ca atitudinea "prietenoasa" si imaginea placuta au adus succesul operatorului. Numai brandul Orange a fost estimat la 8 miliarde de dolari (6,6 miliarde de euro). "In 1994 a fost primul brand de telefonie care nu continea cuvinte precum sau", a amintit el.

Servicii mai bune pentru clienti pot fi obtinute doar colaborand cu marii producatori de continut media, dar si cu micile companii care dezvolta software sau inoveaza promovand diverse alte aplicatii pentru telefonul mobil, spun oficialii Orange.

De aceea a fost lansat programul Orange Partner, care acum aduna 34.000 de companii, iar recent a fost lansat un nou plan, botezat Orange Compatible, nume cu care vor fi recompensate produsele partenerilor care sunt testate si verificate de specialistii operatorului si sunt considerate ok pentru a iesi pe piata. "In parteneriat cu Orange castigati 56 de milioane de clienti", a spus Yves Maitre, vicepresedinte al operatorului.

Pentru clientii Orange, serviciile multimedia incep sa devina un punct de atractie, spun oficialii companiei. "In Marea Britanie, se descarca circa 10.000 de clipuri pe saptamana, iar numarul de jocuri video descarcate pe telefonul mobil a ajuns la 50.000 pe saptamana", a spus Patrick Rouvillois.

El a precizat ca media emisiunilor TV urmarite pe telefon a ajuns la 40 de minute/client in Franta. Bineinteles, telefonia de generatia a treia va accelera aceste schimbari. "Circa 60% din clientii Orange de 3G folosesc serviciile video pe telefonul mobil. Traficul de date este de cinci ori mai mare pentru un client 3G comparat cu unul care foloseste serviciile clasice", a spus el.

Alt pas inainte ar fi convergenta tehnologiilor, iar un element cheie va fi unificarea sistemelor fixe si mobile, pentru a oferi un abonament mai flexibil pentru utilizator. "Lucram acum din greu la realizarea convergentei dintre telefonul fix si cel mobil", a asigurat Sanjiv Ahuja, CEO al Orange, care nu a fost prezent in Code Camp, ci a transmis un mesaj video participantilor.

Orange a raportat la finalul primei jumatati a anului (30 iunie) un total de 56,1 milioane de clienti in 17 tari, cu 12,5% mai mare decat in aceeasi perioada anului trecut.

Grupul a avut in prima jumatate a anului incasari de 10 miliarde de euro, cu 6,2% mai mare fata de anul trecut. Incasarile din serviciile de date continua sa creasca mult mai repede. Orange Romania a primit din nou nota buna pentru rata de crestere a incasarilor si a numarului de clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO